Notiser

Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1 Standard Känner mig lurad av BL administration 
    Reg.datum
    jan 2010
    Köpte deras Bokföringsprogram och löne program, kostar 1900kr st, då ingick ett år support.

Nu fungerar inte löneprogrammet för 2010, när jag skulle uppdatera det så det skulle fungera för 2010 så står det att det inte går att uppdatera eftersom mitt support avtal har gått ut.. Fast jag har köpt licensen för programmet så fungerar det inte efter ett år.

Slutsats är att du prenumererar på programmet, ska du ha både lön och bokföring räkna med att punga ut 2100kr per år, motsvarande /175 kr per månad,, om programmen ska fungera. Ännu mer om du har fler programdelar.

Det så kallade "support" avtalet är egentligen uppdatering av det program du köpt och en förutsättning för att det ska fungera.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    sep 2008
    Nvm såg att det stog /st nu Men det står på sidan att det bara är 6mån support
    Senast redigerad av Umbra den 2010-01-04 klockan 18:53.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Jag står just i begrepp att skaffa ett enkelt bokföringsprogram och har lutat åt att köpa BLA Start från samma företag. Men efter att ha läst Markus inlägg blir jag något fundersam. I beskrivningarna står det ju att man även kan fortsätta att använda programmen efter att supportavtalen löpt ut. Hur kan de då plötsligt sluta att fungera?
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Citat Ursprungligen postat av Embla Visa inlägg
    Jag står just i begrepp att skaffa ett enkelt bokföringsprogram och har lutat åt att köpa BLA Start från samma företag. Men efter att ha läst Markus inlägg blir jag något fundersam. I beskrivningarna står det ju att man även kan fortsätta att använda programmen efter att supportavtalen löpt ut. Hur kan de då plötsligt sluta att fungera?
    Verkar vara så att ju mindre företag, ju konstiga buggar finner man ibland.

Ta en titt på E-conomic.se , testa gratis i 14d
    Sen har de massor massor med youtube-videos också som guide

Dessutom tar de inte betalt för frågor som rör programmet, däremot hjälper de inte till med rena bokföringsfrågor, t.ex. hur du bokför avskrivningar etc.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jun 2010
    Jag har haft BLA Start i några år och är jättenöjd, det ingick 6 månaders support tror jag. Man behöver inte uppdatera programmet för att använda det vidare, det är väl bara när man har ett löneprogram som det krävs en uppdatering. Det är väl för att det ska bli rätt i skattetabellerna när man räknar ut lön, det är väl ganska självklart att man måste uppdatera ett löneprogram.

Jag har även testat Visma enskild firma. Det var också bra, men tyvärr lite för många begränsningar för mig, samt att man måste uppdatera Visma enskild firma varje år.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Har aldrig provat företaget, inte hört speciellt mycket om de heller..

Bra du delar med dig av sånt!
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •