Notiser

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1 Standard oscommerce, ordrar och bokföring 
    Reg.datum
    dec 2005
    Hur gör ni med alla ordrar som finns i butiken? Kör ni kopplat till något bokföringsprogram eller exporterar ni alla ordrar och summerar för varje dag? Finns det något sådant plugin?

Oscommerce är ju inte så anpassat för svenska förhållanden vad gäller bokföringsmässigt och man vill ju ogärna ha skattemasen i hasarna
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Citat Ursprungligen postat av newbie Visa inlägg
    Hur gör ni med alla ordrar som finns i butiken? Kör ni kopplat till något bokföringsprogram eller exporterar ni alla ordrar och summerar för varje dag? Finns det något sådant plugin?

Oscommerce är ju inte så anpassat för svenska förhållanden vad gäller bokföringsmässigt och man vill ju ogärna ha skattemasen i hasarna
    Jag bokför med fortnox.
    Så jag skriver helt enkelt ut dubbelt direkt när ordern kommer och sen bokför jag allt 1-2 gånger i veckan, Skulle va gott att kunna integrera Fortnox i OSC, men det blir nog alldrig aktuellt pga att de har en egen shop oxå..
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2006
    Om du redan har ett bokföringsprogram är det förmodligen enklast att summera för varje dag.
    Varje faktura behöver ju dock kunna specifieras, och för att spara på papper kan man skriva ut alla fakturor/kvitton i pdf-format (Bullzip funkar) och spara dessa på din hårddisk samt på nån extern server (gmail, webbhotellet).
    Det finns ett tillägg som visas försäljningen dags/månadsvis: osCommerce Community Add-Ons
    Kontrollera dock så att alla siffror stämmer efter installation. Om du använder rabattmodul får du förmodligen justera modulen något.

Det finns även färdiga kopplingar till olika bokförings/ekonomisystem.
    Specter har en gratis koppling om du installerar själv.
    Jinterbroker är en koppling till SPCS som Codevision har gjort.
    Sök på forumet för mer information om dessa.
    Det ska även finnas nån koppling till Mamut, men jag har inte själv testat denna.

Fortnox är något långsamma i utvecklingen och jag tror inte att de kommer skapa någon koppling själva till OsC den närmaste tiden. Det tog 5 månader för att ordna så man kunde emaila fakturorna.
    Man kan dock skicka in data till systemet via deras XML-integration, så det går att bygga en koppling själv om man är händig.
    Vilken bra dag vi har!
    Svara med citat  

4. #4 Standard Inget svar men en fråga till! 
    Reg.datum
    jul 2008
    Har du testat kopplingen med SPCS?

Det kostar en hel del (4500.- + 1500.00 per år). Borde fungera väl?

Vad är din erfatenhet?

Tack och hälsningar
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •