Notiser

Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1 Standard Vilket bokföringsprogram? 
    Reg.datum
    maj 2008
    Hej!

Jag måste ta tag i min bokföring och undrar vilket program som är bäst anpassat till en webbshop.

Just nu lutar det åt Visma Administration 200 men det har inget lager. Vill man ha lager måste man köpa 1000 och den är svindyr... Jag har bara kollat på Vismas program hittils då jag hört att de går att integrera med OSC.

Vad använder du?
    Vilka program går att synca med OSC?
    Vilka enkla (läs billiga) program har lager?

Jag har får tillfället lagret i en excelfil. Om jag inte köper ett bokföringsprogram med lager innbyggt, hur löser jag då lager-biten? En access-datatbas?

Alla tips är välkomna!!!

Tusen tack!

/Sofia
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    apr 2008
    Vi kör med Vismas Bokföring, fungerar väldigt bra, har haft det sedan 1992..

Angående lager så har vi alla produkter i en excelfil där bland annat inköpspriset och pålägg finns. Den använder vi som lager fil, dvs en gång om året så inventerar och skriver in antalet per produkt och vi vet hur lagret ser ut + eller -

Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av sofiaengvall Visa inlägg
    Hej!

Jag måste ta tag i min bokföring och undrar vilket program som är bäst anpassat till en webbshop.

Vilka program går att synca med OSC?
    Vilka enkla (läs billiga) program har lager?

Alla tips är välkomna!!!

Tusen tack!

/Sofia

Hej!

Som information kan jag berätta att vi har ett webbaserat affärssystem, Specter Business Management som kan integreras med OsC.

Länk: Vi på Specter har en integration mellan osCommerce och vårt webbaserade affärssystem Specter Business Management.

De funktionerna du efterfrågar finns.

Nu ska jag inte informera mer. :-)
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Använder SPCS admin 500 utan integration med e-butiken. Börjar bli ett problem och är nog dags att uppgradera. Värt att tänka på eftersom det kan bli ett ganska stort problem när affärerna blir många. Nu säljer vi färre men dyrare varor så vi klarar oss.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    maj 2008
    Hej! :)

Jag köpte Administration 200 i slutet av december. Det får duga för tillfället. Jag vill ha ett program som är ganska etablerat och även om detta inte direkt följer windows standard eller är buggfritt eller har en uppdaterad manual som stämmer... så får det duga. Känns som om jag kanske borde byta branch och börja koda på ett bokföringsprogg i stället. ;)

Jag är en inbiten bakåtsträvande typ (har inte hämtat mig sen de översatte dos till svenska än ;)) som absolut inte förstått meningen med webb-klienter eller webb-program utan vill ha alla filer lokalt om möjligt (trots att jag jobbar som server-tekniker och programmerare när jag inte är mamma-ledig som nu) så tyvärr blir det inte ditt Specter. :)

Vi får se om jag behöver byta program när shoppen får fler ordrar. Allt går långsamt eftersom min prio är på min son (13 månader på onsdag :)).

Jag har också produktdatabasen i Excel för tillfället. Det fungerar ganska bra men excel har ju sina begränsningar. Hittils har jag uppdaterat efter varje order men det börjar bli ett slitgöra. Funderar på möjligheter att synka via sql frågor. Då blir nog ett litet vb progg med en liten lokal sql databas något att klura på...

Tack för alla svar. Fler svar emottages också tacksamt! :)

/Sofia
    Babythings - Allt din baby behöver och lite till
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •