Notiser

Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    jun 2006
    Hejsan!

Jag köper i nuläget saker från bl a Indien och Kina, och säljer dem via auktionssiter, men har funderingar på att dra upp en webshop (med oscommerce), då jag fått en hel del återkommande kunder och numera säljer ganska så mycket, vilket inte riktigt var vad jag tänkte mig från början!

Jag har några oklarheter till att börja med. När jag lägger upp denna webshop till en början, bör jag verkligen starta ett företag, eller kan jag ha det som en "hobbyverksamhet" (jag studerar på univ., vilket gör att jag liksom vill ägna större delen av min tid åt mina studier snarare än bokföring) förutsatt att jag inte pumpar ut mängder av grejer?

Om inte - hur krångligt är det egentligen med bokföring, deklaration m.m. för en enskild firma? Kan jag klara av det om jag är relativt normalbegåvad och läser på litegrann, men inte vill ägna mig åt sådant på heltid?

Hur mycket försvårar det att jag köper in grejer från utlandet?

Mina leverantörer skickar ofta "automatiskt" varorna som gifts och skriver ner värdet rejält. Blir detta ett bokföringsproblem (öh, jag förmodar nästan det), hur sköter jag isåfall det?

Jag är hemskt ledsen om/att jag låter väldigt nollad, och hoppas att jag inte brutit mot forumets alla regler nu. ;-)

Tack på förhand!

MVH
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    maj 2005
    Hej hej