Notiser

Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 91
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Hej alla!
    Tycker det skulle vara intressant att höra vad ni som har startat webshop använder för "utomstående" program för att kunna hantera ordrar, fakturer, kunder, bokföring m.m? Blir ju (förhoppningsvis ) mycket att hålla reda på när ordrarna börjar komma in, så vad är det bästa sätter för att hålla koll på detta?

Finns ju prg. från SPCS, Hogia m.m (fakturering, bokföring osv.), använder ni något av dessa eller har ni andra tips? Mig veterligen så går det väl inte att koppla samman något av dessa prg. till osC för att automatiskt få in uppgifter om nya kunder, ordrar osv. utan det blir väl att mata in för hand så fort man fått en ny kund eller order. Kan vara intressant att höra hur ni löst denna del av hela eget företag idéen.

Ha det gott!
    /Totte
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Jag använder mig av XOR Compact.
    Ett flexibelt program som har stöd för bokföring, kund och räntefakturering, kund- och leverantörsreskontra, post- och bankgirolänk mm.
    Detta program är fristående och går troligtvis inte att koppla hop med OsC.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Asså jag använder SPCS (JÄTTE BRA) Men det går ju inte att koppla till OCS. Mamut (www.mamut.com) Har ett system som kan kopplas till nätbutiker, inte osc men deras egen (Dock så måste din sida ligga på deras webbhotell och det är nog den sämsta lösningen men möjligheten finns. asså man bygger upp en shop själv och synkar det med deras program.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Jag änvänder SPCS Administration 2000 nät och har också tittat på oscommerce lösningen. Jag har en internetbutik idag men är inte riktigt nöjd med den butikslösningen. Jag har snackat med en proffessionell programerare som jag känner att titta på detta problemet med att koppla ihop SPCS och oscommerce. Webbhotellsägaren som jag har kontakt med är väldigt sugen på denna lösning också. Hoppas att jag har gjort ett intressant inlägg i debatten som kan leda till fler ideer. Hur stort intressen tror ni att det finns för att få denna API lösning till SPCS?

Min hemsida idag: www.lgprodukter.se
    Webbhotellet som jag anlitar: www.databasen.se

MVH
    Green
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Jag har kollat på opensourceprogramet Lazy8. Någon som har någon erfarenhet av det?

http://www.lazy8.nu/index.sv.html

MVH
    Jakob Naredi
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    hej, Lite info om mamut. Mamut har en egen webbutik i programet. Så det går inte att koppla osc till den. sedan ligger den oxå på mamuts egna server. vilket oxå kan ha nakdelar. Annars är Mamut ett välldigt kompitent program med tanke på vad det kostar. Det har en del fördelar som inte spcs har. ett exempel är deras crm (Customer Relationship Management) system som funkar väldigt bra. Sedan är det lättare att använda för den som inte är duktig på bokföring än vad spcs är. Allt i systemet är ihoplänkat så att säga.

/ Daniel
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Jag änvänder SPCS Administration 2000 nät och har också tittat på oscommerce lösningen. Jag har en internetbutik idag men är inte riktigt nöjd med den butikslösningen. Jag har snackat med en proffessionell programerare som jag känner att titta på detta problemet med att koppla ihop SPCS och oscommerce. Webbhotellsägaren som jag har kontakt med är väldigt sugen på denna lösning också. Hoppas att jag har gjort ett intressant inlägg i debatten som kan leda till fler ideer. Hur stort intressen tror ni att det finns för att få denna API lösning till SPCS?

Min hemsida idag: www.lgprodukter.se
    Webbhotellet som jag anlitar: www.databasen.se

MVH
    Green
    Jag är mtcket intresserad av detta! Om han kan fixa något, är du villig att dela med det av koden?
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Hej

Vi får väl se hur det kan gå, eventuellt måste den API lösningen ligga på webbhotellets server. Jag är inte så insatt i den biten hur det ska fungera.
    Det bli kanske en .NET lösning på servernivå.
    Jag skickar in ett inlägg så fort jag vet mer.

Jag vet häller inte hur finansieringen av detta ska gå till ännu, då det tar en hel del tid att fixa denna lösningen. Konsulter är ju dyra om det ska gå den riktiga vägen...
    Problemet är att han är så eftertraktad att han har sällan någon fritid att sitta och pula med egna projekt.

MVH
    Daniel Green
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Hej igen.
    Jag sitter och arbetar på en lösning till SPCS, frågan är hur många som är intreserade av det? dvs. hur mycket tid man skall lägga ner på det.

/Daniel
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Jag är jäkligt intresserad av en sådan lösning.

MVH
    Green
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. Vad använder ni för webbläsare?
    Av kihlbomstrading i forum Allmän Support
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 17:15
  2. SSL - använder ni det?
    Av abc i forum Företagsamhet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 22:18
  3. Varningsmeddelande i Admin->Kunder->Kunder
    Av LaConic i forum Allmän Support
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 00:22
  4. Vad använder ni för bokföringsprogram?
    Av jojo i forum Bokföring och redovisning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 23:32
  5. Kunder/fakturer/bokföring! Kanske använda det här?
    Av Magnus i forum Bokföring och redovisning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 13:02
Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •