Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Tror vi startar en egen tråd för detta. Hur gör ni andra för att få ihop orderhantering med bokföring och transportdokument.
    Manuellt är det ju ett litet helvete när man får in flera order per dag. Tar alldeles för lång tid. Jag för över all kundinformation från Osc till SPCS för faktura och bokföring och sedan all kundinfo också till Pacsoft. Risk för att det blir fel så att man skickar fel varor till kunden.
    Hur gör ni egentligen? Det gäller ju alla med nätbutik som har fått det att snurra lite.
    Jag vet att det finns lösning för denna integration men jag börjar tycka det blir lite dyrt. Har ni andra några bra knep?
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2005
    Vi gör det manuellt, det tar tid men så är det. Funderar lite på Mamut som har en integrerad e-butik i sitt bokföringsprogram. Vet dock inte hur bra den är, det innebär ju att man byter ut OSC men frågan är vad man får istället?
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    dec 2004
    Originally posted by Eszaraxe@Sep 27 2005, 14:47
    Vi gör det manuellt, det tar tid men så är det. Funderar lite på Mamut som har en integrerad e-butik i sitt bokföringsprogram. Vet dock inte hur bra den är, det innebär ju att man byter ut OSC men frågan är vad man får istället?
    Jag använder Mamut för företaget, dock utnyttjar jag inite webbutiken.. Den är sk*t rent ut sagt...
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Sköter alla det här manuellt. Hur många order klarar ni av per dag? Vad händer om det börjar går bra och ni får flera order?
    Glöm inte integration med typ Pacsoft.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    aug 2005
    Så länge som orderantalet inte överstiger 20-30 per dag kan det ju inte vara något stort problem. Börjar man att närma sig 50-talet varje dag hade jag nog satsat på att låta någon göra en modul i SPCS API eller en inläsningsrapport vilket inte borde vara så svårt.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Vad är en inläsningsrapport?
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    aug 2005
    Jag menade inte inläsningsrapport utan en vanlig enkel rapport i rapportgeneratorn där man skappar vissa kriterier för import/export från SPCS adm ursäkta det dåliga ordvalet.
    Fredrik
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Jag förstår fortfarande inte. Jag vill få över namn, adress och vad kunden köpt från Osc till SPCS (och sedan vidare till Pacsoft). Inget annat. Detta skall gå snabbt och smidigt. Namn och adress skulle kanske räcka om produkt är svårare.
    Vad är det för rapportgenerator du pratar om?
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    sep 2005
    Är klart avundsjuk på er som får problem av den här sorten.

Blev själv glad över nytt rekord på tre ordrar idag så än så länge är det ingen stor arbetsbörda att göra det manuellt.

Man får väl bumpa den här tråden den dagen man kan gnälla över sådana här saker.
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    aug 2005
    Det är ett inläsningsfilter du ska ha glöm allt mitt tidigare dravell om rapporter rapporter är endast till för utskrift och urval av redan befintlig datamassa.
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. packa ihop i packet, olika storlekar
    Av kihlbomstrading i forum Allmän Support
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 14:49
  2. Zencart ihop med Oscommerce ?
    Av wizz i forum Fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:49
  3. STS och CenterShop.. funkar de ihop?
    Av xciso i forum Allmän Support