Notiser

Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    jul 2005
    Webhotell är föråldrat och gamlat. Nu är det VPS som gäller, Virutellt Private Server.

Dvs du får en egen server , som körs på samma hårdvara som kanske 10 andra VPS:er. Om ni någon gång har kört en mjukvara som heter VMware, så förstår vad jag pratar om.

Jag tro stenhårt på VPS:er kommer framöver, dvs man får egen lite server och leka med, då kan man installera dom applikation som man själv vill , och är inte beronde av vad webbhotellet tycker.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Finns en hållhake bara, man måste kunna installera servern själv på bästa sätt

Mens visst, kommer det enkla distar speciellt gjorda till webbserver med enkelt installationsscript så kan det nog bli något som webbhotell också.

För övrigt så tror jag samma, vps kommer att slå stort.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2004
    Originally posted by End@Jul 23 2006, 12:55
    FS Data's VPS kommer med en installerad Plesk. Då är det ju i stort sett bara att köra på.
    Jag tror att även Spray's VPS har någon kontrollpanel.

// Fredrik
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    feb 2006
    Jo, det finns stora fördelar med VPS. Egentligen är väl det ett bra steg ifall man inte vill köra en helt dedikerad box så är ju VPS smidigt. Då vill ju företaget se till att den är uppe hela tiden eftersom dom har massa kunder på samma + att hårdvaran sköts ju direkt av dom. Kör man dedikerad så måste man teckna SLA tycker jag. Nackdelen kan ju vara ifall man har många kunder och prestandan börjar tryta lite eller ifall något företag packar massa VPS på samma box.

Men en bra variant är ju en bra VPS och sedan alternativt som PLESK och skulle något skumt hända så finns det ju tekniker på plats så får fixa det mot en avgift. Så man är ju inte helt lost ifall man inte har alla kunskaper. Det viktiga är ju att uppdatera den hela tiden och det gör man inte alltid via PLESK.

//
    Christian Johansson
    Stjärnhuset AB, OpenSolution
    info@opensolution.se
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jul 2005
    Originally posted by End@Jul 23 2006, 12:55

Mens visst, kommer det enkla distar speciellt gjorda till webbserver med enkelt installationsscript så kan det nog bli något som webbhotell också.

För övrigt så tror jag samma, vps kommer att slå stort.
    Du får allting packat och klart, man får antingen en Linux eller FreeBSD. Fördelen med egen VPS, är att man har fullkontroll. Det bli dyrare än webhotell, men ändå billigare att hyra server.

Jag tro dock VPS:er priserna kommer pressas neråt, särskilt nu när XEN 3.0 har kommit.

Sedan kommer det säkert att skräddasys "varianter", där man kanske får en färdig OsCommerce butik på VPS, men man har fortfarande shellaccess och styra sin egen DNS.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    ja det låter verkligen trevligt.

Finns det några bra såna här tjänster redan idag?
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    nov 2004
    Originally posted by klein@Jul 24 2006, 19:12
    Sedan kommer det säkert att skräddasys "varianter", där man kanske får en färdig OsCommerce butik på VPS, men man har fortfarande shellaccess och styra sin egen DNS.
    Plesk har något som de kallar vault package eller nåt sånt. Om det ingår så kan man installera osc och en mängd andra script direkt på servern. Om detta ingår i den Plesk som man får på på en VPS måste man kolla först med leverantören, för det är en extragrejj.
    cPanel har osc så man kan installera det direkt.

// Fredrik
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    jag kör med Ipeer.se de är verkligen bra att göra med billigt också

Citat Ursprungligen postat av End Visa inlägg
    ja det låter verkligen trevligt.

Finns det några bra såna här tjänster redan idag?
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Bahnhof -> Co location..

32 GB RAM, RAID 10 4x78GB 15000 RPM diskar HOTSWAP med dual XEON processorer på 2,49 GHZ st.. De fungerar riktigt super kan jag lova!

Dessutom på delad Gbit lina =)

Inte så värst dyrt heller, datorn var dock lite dyr.. Men bara engångsköp som varar många år! =)
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    jul 2021
    VPS Kostnadseffektiva SSD-molnservrar med dataöverföringsplaner. Ett brett urval av populära bilder att välja mellan. 11 datacenterregioner tillgängliga över hela världen. Hitta en som bäst uppfyller dina behov. En enda hanteringskonsol förenklar verksamheten, inklusive domännamnsresolution, applikationsdistribution och serverhantering.
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. domän och webhotell
    Av Decept i forum Företagsamhet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 20:26
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 08:32
  3. Webhotell med OsCommerce..
    Av xciso i forum Allmän Support
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 21:33