Hej!

I helgen dog min gamla shop babythings.se helt på one.coms servrar. Jag har nu lagt upp den på en egen virtuell server (hostad av 2CIT.se, rekommenderas!) för att kunna köra PHP 5.3... Men också för att ha bättre åtkomst till databasen... Jag har tänkt flytta sidan men nu blev det akut.

Flytten av sidan gick smidigt förutom att man inte kan lägga ordrar. Det verkar vara något konstigt med tecknen. Någon som har tips? Databasen och filerna är flyttade rakt av från one till en win 2008 r2 server. Så det är en av mina frågor..

Sen så börjar det ju bli aningens dags att uppdatera shoppen. Jag har kodat en del själv och den har en massa addons så koden är en gröt och jag har inte ens alla funktioner jag skulle vilja ha.

Vilken webbutik skulle ni rekommendera? Jag behöver kunna ha mängd-rabatter vid köp av t ex 25, 100, 500 osv stycken av samma vara. Jag behöver ha storleksval och färgval (något jag inte har nu), gärna båda samtidigt med uppdaterande bilder. Jag behöver kunna uppdatera en order efter att den är lagd. Nu skriver jag bara ändringar i textloggen och det är inget bra alls. Gamla summpr står kvar. Jag måste be kunder lägga ny order om de glömt mycket osv... Det är säkert en massa annat jag glömt men jag skulle ju så klart också vilja kunna få datat ur min nuvarande shop till en ny... men det borde ju gå att lösa med l ite smart sql

Tacksam för tips!!!

/Sofia