Notiser

Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1 Standard SMTP authentication of mails 
    Reg.datum
    aug 2004
    Jag har problem med smtp autentisering av mina mail. Tvungen att ha det för mitt webhotell. Har en 2.3.1 shop. Enligt rekommendation från engelska forumet har jag gjort följande:

1. Download https://github.com/PHPMailer/PHPMailer (zip)
    2. extract to a folder
    3. upload the unzipped files to oscommerce site into /ext/modules/PHPMailer/ folder
    4. Download email.php for catalog site from here https://github.com/Gergely/oscommerc...sses/email.php

5. rename on the site includes/classes/email.php to old_email.php
    6. upload the new previous downloaded email.php into includes/classes/
    7. download for admin email.php class from here https://github.com/Gergely/oscommerc...sses/email.php
    8. rename admin includes/classes/email.php to old_email.php
    9. upload for admin email.php into admin/includes/classes/email.php
    10. Add new configuration functions into admin/includes/functions/general.php
    before appox in 808 line

function tep_cfg_password($password) {
    return preg_replace("|.|", "*", $password);
    }
    function tep_cfg_input_password($password) {
    return tep_draw_password_field('configuration_value', $password);
    }

before this note:

////
    // Alias function for module configuration keys

11. run sql update

INSERT INTO configuration (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, date_added) VALUES ('SMTP hosts', 'EMAIL_SMTP_HOSTS', '', 'Assign SMTP host senders', '12', '6', now());
    INSERT INTO configuration (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, set_function, date_added) VALUES ('SMTP authentication', 'EMAIL_SMTP_AUTHENTICATION', 'true', 'Do you want authenticated SMTP server?', '12', '7', 'tep_cfg_select_option(array(\'true\', \'false\'), ', now());
    INSERT INTO configuration (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, use_function, set_function, date_added) VALUES ('SMTP Password', 'EMAIL_SMTP_PASSWORD', '', 'Add SMTP Password for SMTP protocol', '12', '8', 'tep_cfg_password', 'tep_cfg_input_password(', now());
    INSERT INTO configuration (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, date_added) VALUES ('SMTP User', 'EMAIL_SMTP_USER', '', 'Add SMTP user for SMTP protocol', '12', '9', now());
    INSERT INTO configuration (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, date_added) VALUES ('SMTP Reply To', 'EMAIL_SMTP_REPLYTO', '', 'Add SMTP reply to address', '12', '10', now());

12. config SMTP settings in admin configuration email section (set to SMTP the email section)
    - add smtp server
    - add SMTP user
    - add smtp password
    - add smtp email address

Fungerar utmärkt med det enda problemet att nu får kunden två orderbekräftelser. Vet någon vad det kan bero på? Har lite svårt att förstå koden i filerna jag ändrat. Måste vara något mindre fel som kanske någon av er kan se. Tacksam för hjälp. Kanske kan vara bra information för andra också med samma krav från webhotellet.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Jag lyckades lösa detta själv. För den som är intresserad kan man läsa hur i det engelska forumet: http://forums.oscommerce.com/topic/9...nd-oscommerce/
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •