Notiser

Resultat 1 till 1 av 1
  1. #1 Standard Batch Printing without Frames or PDF v2.3.3 Swedish with Pacsoft 
    Det här är min modifierade version av "Batch Printing without Frames or PDF" .

Den här modulen gör det väldigt enkelt för dig om du vill kunna hantera många order på samma gång.

T.ex.:

1. Markera dom order som du vill skriva ut faktura/fraktsedel för
    2. Se till så att alternativen Med Vald - Faktura (det första alternativet) samt att dom övriga två är ställda på Nej
    3. Tryck bekräfta så får du fakturorna som du sedan kan skriva ut. TIPS: Ställ in i dina skrivarinställningar att skriva ut 2 sidor per ark, sedan så klipper du dom bara på mitten. Blir både enklare och "miljövänligare" på det sättet. Glöm heller inte att Skatteministeriet som det första i världen har börjat att acceptera att kvitto/faktura enbart skickas elektroniskt. Så du har inget krav på dig att skicka med en faktura/kvitto om du inte vill, själv så tycker jag att det ser lite seriösare ut så jag gör det ändå..
    4. Välj Med Vald - Pacsoft (det högra alternativet) och sätt övriga två knappar på Ja (om du nu vill, du kanske hanterar dina order på ett annat sätt så det får du räkna ut själv).
    5. När du trycker Bekräfta nu så kommer du att få upp en xml fil som du kan spara t.ex. där du satt Unifaun Online att leta efter inkommande order (t.ex. /weborder/import . För att kunna använda detta så måste du först teckna ett avtal med Unifaun om orderkoppling. Skrivaren kommer sedan att skriva ut alla fraktsedlar automatiskt.**
    6. Om du inte använder Unifaun Orderkoppling så kan du spara filen vart f-n du vill och sedan ladda upp den i pacsoft i menyn => Frakthandlingar => Lagrade utskrifter => Importera orderfil (XML)
    7. För att uppdatera statusen för dina order så måste Med Vald - Faktura (det första alternativet) vara vald samt Uppdatera status vara ställd på Ja.

Installationsanvisningar:

• Följ instruktionerna i Install.txt som finns under NEW Install: . Skit till att börja med att göra resten.
    • Kör följande kod som en SQL-fråga i t.ex. PhpMyAdmin:

HTML-kod:
    INSERT INTO `configuration` (`configuration_id`, `configuration_title`, `configuration_key`, `configuration_value`, `configuration_description`, `configuration_group_id`, `sort_order`, `last_modified`, `date_added`, `use_function`, `set_function`) VALUES
    (564, 'Pacsoft AvsändarID', 'PACSOFT_CONTENTS_ID', '1', 'ID nummret din avsändare har i Pacsoftonline', 7, 200, '2013-01-14 13:54:42', '2013-01-14 13:54:42', NULL, NULL),
    (565, 'Pacsoft Innehåll', 'PACSOFT_CONTENTS_FLAG', '', 'Vad dina sändningar innehåller (generellt)', 7, 201, '2013-01-14 13:54:42', '2013-01-14 13:54:42', NULL, NULL),
    (566, 'Pacsoft Status', 'PACSOFT_CONTENTS_STATUS', '1', 'Vilka statusar pacsoft skall leta efter, komma separera flera status ex. 1,2,3,4', 7, 202, '2013-01-14 13:54:42', '2013-01-14 13:54:42', NULL, NULL),
    (567, 'Pacsoft PF numrering', 'PACSOFT_CONTENTS_PFNO', 'Posten AB - Postförskott (Inrikes)', 'Ange i text vilka betalmetoder som skall klassas som skall ha egen nummerserie. separera med komma.', 7, 203, '2013-01-14 13:54:42', '2013-01-14 13:54:42', NULL, NULL);
    ** Eftersom denna kod är anpassad för mina behov så är det möjligt att du behöver ändra den lite. Jag använder bara brevpostförskott så om du även använder andra tjänster så får du lägga till dom själv i print_batch_process.php.

Jag hoppas att koden kommer att fungera för dom flesta. Men i annat fall så är det bara att skriva vad ni har problem med i detta ämnet så kommer jag att försöka hjälpa er så fort som jag har tid och om jag kan då förstås...

Med vänlig hälsning,
    Dr. Rolex

Nedladdning: http://www.mediafire.com/download/nd...Pacsoft.tar.gz
    Senast redigerad av Dr. Rolex den 2013-11-27 klockan 00:48.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

Taggar för det här ämnet

Visa taggmoln

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •