Notiser

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1 Standard Önskade plugins. 
    Reg.datum
    apr 2004
    Jag har fått i uppdrag att uppdatera en shop och jag tänkte då testa version 3.0.2.

Utan att ha installerat den än, så funderar jag på om någon har förslag på önskade funktioner. De jag har hittills är:
    *Självklart ska allt med moms och frakt funka, oavsett om man skickar med DHL eller Posten
    *Personnummer
    *ALLT på Svenska
    *Det ska fungera med Klarna
    *Paketsökning på Posten och DHL
    *Eventuellt kortbetalning med CertiTrade (erfarenheter om dessa mottages)

Ovanstående är det jag kommer att ge mig på först. Hojta till om det är någon annan funktion som saknas men som önskas.

P.S. Om någon har förslag på lämpligt sätt att flytta all varuinformation från en shop med version 2.2 till version 3.0.2, så tar jag gärna emot detta också. (Jag har inte googlat det än. )
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2005
    Jag skulle låta bli 3.X än så länge, läs följande som jag klippte från oscommerce.com idag
    osCommerce Online Merchant v3.0 is currently in development and does not yet contain the same user-end features that v2.3 has. This release is recommended for developers and users who are participating in its development and are providing feedback. Other users should wait until v3.1.0 for a feature complete and production ready release.

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    apr 2004
    Den funkar helt ok. Dock blir det nog till att ha den som "testshop" tills vidare. För tillfället ligger mitt arbete nere vad gäller v3.0 då hårddisken på hemmaservern blev full.

Grejar du också med denna? Tänkte om vi skulle säkerställa att vi inte jobbar på samma funktion...
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    jan 2005
    Jag har tagit en paus i att jobba med den, jag har inte testat 3.0.2 ännu men när jag testade var den alldeles för långt från produktionsfärdig. Jag grejade lite men sen räckte inte tiden till och sedan har det inte blivit mer.
    Men fungerar allt i 3.0.2 för att du ska kunna sätta den i produktion, dvs, du kan lägga in produkter, hantera ordrar osv?
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •