Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14
  1. #1 Standard Ultimate Seo Urls 5 PRO för OSC 2.3.1 - The requested URL Not found 
    Reg.datum
    nov 2009
    Har installerat Ultimate Seo Urls 5 PRO för OSC 2.3.1 men får det inte att funka.
    När jag sätter "Enable the multi language functionality" till true i admin och klickar för att ändra språket till engelska så får jag felmeddelande och url:en ser ut på följande sätt.

Not Found
    The requested URL /ternetadress.com/index.php/language/en was not found on this server.

i adressfältet - internetadress.com/ternetadress.com/index.php/language/en

antar att den bör vara enligt följande - internetadress.com/index.php/language/en ?!?!?

någon som har förslag på vad det är för fel ?
    Senast redigerad av staad den 2012-02-17 klockan 01:29.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2009
    hittade felet! ifall någon annan stöter på samma problem se nedan

-filen includes/configure.php måste vara med www define('HTTP_SERVER', 'http://www.internetadress.com');
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Bidraget innehåller flera fel, se skaparens forumstråd för fixes. Senaste versionen klarar inte åäö produkter. Avskyr det här bidraget då det är ett helt ologiskt eget system. Men känner inte till nåt bättre. Stäng av seo språklänkar och använd aliasdomäner/underdomäner istället. Jag har ett bidrag för det.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Bra gjort. Måste vara en bugg. Det ska inte vara ett krav med www. Minns att jag testade språklänkar, men stängde av det lika fort. Berätta om det verkar stabilt.
    Citat Ursprungligen postat av staad Visa inlägg
    hittade felet! ifall någon annan stöter på samma problem se nedan-filen includes/configure.php måste vara med www define('HTTP_SERVER', 'http://www.internetadress.com');
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    nov 2009
    Tackar! Det verkar funka, se mina anteckning

1: Ultimate Seo Urls 5 PRO Version 1.1.0 OBS! filen includes/configures måste vara med www define('HTTP_SERVER', 'http://www.internetadress.com'); för att Enable multi language support ska fungera korrekt i annat fall blir länken
    h ttp://www.internetadress.com/ternetadress.com/index.php/en
    jag gjorde lika på https till www men vet inte om det är rätt

2: Special language characters replacement filerna finns i installations mappen för Ultimate_Seo_Urls_5_PRO_r205/extras/character_conversion_pack

OBS /includes/modules/ultimate_seo_urls5/includes/character_conversion/swedish.php
    - swedish.php måste sparas som utf-8 utan BOM och görs med Notepad ++

[QUOTE=TiM;49693]Bra gjort. Måste vara en bugg. Det ska inte vara ett krav med www. Minns att jag testade språklänkar, men stängde av det lika fort. Berätta om det verkar stabilt.
    Senast redigerad av staad den 2012-02-22 klockan 22:14.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Toppen att du delar med dig av lösningarna. Antar att du använder åäö översättning i admin eftersom extratillägget inte stöder utf8. Eller förhoppningsvis att du har en buggfixad version. Jag provade c:a en månad tillbaka, en handfull buggar. Några fanns med fix i forumet, utf8 fick jag felsöka själv. tog bl a bort utf8_encode i bidraget eftersom vi redan hade utf8 tecken.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    nov 2009
    jag laddade ner den senaste 21 Mar 2011 Ultimate Seo Urls 5 PRO ( r205 ) och fixade till punkt 1 och 2 se ovan......

tror också att jag sparade en del svenska php filer i utf-8 utan BOM med notepad++ och då försvann problemen med åäö

denna använder jag inte i admin - Enter special character conversions. (Better to use the file based character conversions)
    denna används - character_conversion_pack/swedish.php som läggs här catalog/includes/modules/ultimate_seo_urls5/includes/character_conversion/swedish.php OBS sparad i utf-8 utan BOM
    Senast redigerad av staad den 2012-02-23 klockan 21:45.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    blackpink jennie, one in all the stylish icons, has seen a sequence of alexander wang outfits on ig before and has triggered lots of echoes. this difficulty is wearing mild monster sunglasses to "burn" anyone! in this promotional photo, now not best jennie is wearing a photo, however additionally the canine at home is dispatched to help "deliver the products". it's so adorable~
    call girls near me
    Svara med citat  

9. #9 Standard Awesome Product Info 
    Reg.datum
    nov 2023
    Please try Google before asking about Excellent Product Tips 5e9f11_
    Svara med citat  

10. #10 Standard Excellent Glotto.Io Site 
    Reg.datum
    nov 2023
    In reply to the people asking about loto 7 online, play kentucky lottery online, lotto draw online, most trusted online lottery site, free lottery real money, play lotto by direct debit, I highly recommend this new Top Lotto url or online texas lottery, judi lotto online, online bumper lottery, atlantic lottery online, powerball lotto buy tickets online, ok lottery online, on top of this recommended Lottery Online details as well as cash4life online, want to play lotto online, mahzooz online lottery, buy ny lottery online, play lotto and powerball online, play nys lottery online, on top of this more about the author for Top Lottery advice which is also great. Also, have a look at this his response on Glotto.Io site not to mention texas lottery online purchase, michigan lottery games online, free lottery online jackpot, best michigan lottery online game, pcso lotto online betting, play oklahoma lottery online, as well as this website about Top Lotto blog as well as thailotto online, buy georgia lottery tickets online, buy super lotto online, buy state lottery online, va lottery e games, buy lotto tickets online, on top of updated All Or Nothing advice which is also worth a look. I also recommend this recommended Jackpot Online advice on top of lotto pro download, online texas lottery, online best lottery, online win for life, lotto pcso online, play lotto and powerball online, and don't forget this continue reading this on Lotto Online tips and don't forget lotto betting online, lottery number online, north carolina lottery tickets online, online california lottery, buy nc lottery online, play lottery games online, and don't forget visit this link on Prize Glotto link not to mention buy instant lottery tickets online, online govt lottery, nc lottery online play, online lottery pcso, free lotto games, online lottery real money, which is also great. Finally, have a look at this my review here on Mega Millions info with real online lottery, pcso online betting, michigan lottery online games, new york lottery buy online, play powerball lotto online, super lotto online play, for good measure. Check more @ Updated Medical Issues For Animals Site a9deb75
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •