Notiser

Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Presentkort

1. #1 Standard Presentkort 
    Reg.datum
    apr 2010
    Ni som har webshop, säljer ni presentkort? Digiala eller fysiska (som skickas hem)? Är det stor efterfrågan på dem?
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    dec 2005
    Vi säljer presentkort i vår fysiska butik och det är bra att kunna erbjuda som present om man inte riktigt vet vad man ska köpa till någon.

I webshopen fungerar tyvärr inte vår presentkortsfunktion.
    I webshopen skulle jag vilja ha det främst för att kunna kompensera någon kund av olika orsaker, eller kunna erbjuda vissa/alla ett presentkort som ger t.ex. 10% rabatt under en viss period eller vid ett köptillfälle.

Det är ett bra sätt att låta kunden ha ett tillgodohavande, så har du möjlighet föreslår jag att du erbjuder det.

//Peo
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    En sån bred fråga kan man nog inte riktigt ställa och få ett korrekt svar på.

"Hur många däck har en buss?" (varierar ju på längd, tyngd och annat - finns inget "bestämt" antal däck)

Precis samma är det på din webbutik. Säljer Volvo-bilar i min webbutik för runt 300 000 kr nya, så är det nog ingen som går och köper ett presentkort till någon. Säljer jag kläder/skor/mode eller mindre saker (som inte är så dyra) och ändå eftertraktade, så är det sannolikt att folk köper presentkort.

Jag hade valt digitala som skickas ut i .PDF, men det allra bästa är att vid beställning frågar du kunden om han/hon vill ha ett snyggt presentkort som är utskrivet (ta någon avgift för det) och annars ett vanligt dokument som han/hon själv får skriva ut. (personen har ju eventuellt inte en skrivare, då är det alltid bra om man kan hjälpa till - det gäller ju även om du har äldre kunder som inte kan något om dagens teknik)

Vad sysslar du med för typ av försäljning?
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2010
    Tack Peo för svaret!

Citat Ursprungligen postat av RobinEkstrom Visa inlägg
    En sån bred fråga kan man nog inte riktigt ställa och få ett korrekt svar på.

"Hur många däck har en buss?" (varierar ju på längd, tyngd och annat - finns inget "bestämt" antal däck)

Precis samma är det på din webbutik. Säljer Volvo-bilar i min webbutik för runt 300 000 kr nya, så är det nog ingen som går och köper ett presentkort till någon. Säljer jag kläder/skor/mode eller mindre saker (som inte är så dyra) och ändå eftertraktade, så är det sannolikt att folk köper presentkort.

Jag hade valt digitala som skickas ut i .PDF, men det allra bästa är att vid beställning frågar du kunden om han/hon vill ha ett snyggt presentkort som är utskrivet (ta någon avgift för det) och annars ett vanligt dokument som han/hon själv får skriva ut. (personen har ju eventuellt inte en skrivare, då är det alltid bra om man kan hjälpa till - det gäller ju även om du har äldre kunder som inte kan något om dagens teknik)

Vad sysslar du med för typ av försäljning?
    Bred fråga? Antingen säljer du presentkort eller inte? Gör du det så säljer det antingen bra eller dåligt. Fattar att forumet är helt dött när man får dryga svar vad man än frågar.

Jag säljer smink. Min tanke har varit att trycka upp snygga kort som skickas hem till kunden alt direkt till mottagaren. Känns lite proffsigare och roligare att få än en "hemmautskrift".
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Så du var inte längre ute efter att veta om det sålde bra/dåligt längre? Du bör undvika att ställa frågor om du ogillar att få svar på dem, det är ju knappast mitt fel att du inte skriver en mer detaljerad tråd, så det är nog inte jag som är dryg i detta sammanhanget.

Efterfrågan begrundar sig ju på många olika sätt
    A) hur många kunder du har
    B) vilken bransch du sysslar med
    C) vilka summor presentkorten finns i

Angående hemmautskrift/hemskickning: Det är ju inte bara så att det alltid ska vara proffsigt, någon kanske vill ge bort det och kommer på det samma dag som en födelsedag, eller om födelsedagen inträffar på en helg. Då är det skönt att kunna förlita sig på att det är 100% digitalt, då får man ju det man vill ha direkt - och man kan ge PDF-filen direkt till den man känner via mail eller liknande. Så ett valalternativ där är väl att föredra.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av StinaM Visa inlägg
    Ni som har webshop.......
    RobinEkstrom: Var hittar man din webshop?

//Peo
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av peo Visa inlägg
    RobinEkstrom: Var hittar man din webshop?

//Peo
    Jag jobbar inte på någon webbutik längre. Frågan som ställs är bättre att ställa till hennes konsumenter i min mening.. "Om vi börjat sälja presentkort, hade du köpt det då?".
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •