Notiser

Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1 Standard Östergötland Uppdatera Oscommerce till Prestashop eller något modernare 
    Reg.datum
    nov 2007
    Jag sitter fast med en uppdaterad e-butik OSCommerce och önskar köpa en fräschare e-butik till ex. Prestashop.

Krav:
    God erfarenhet av OSCommerce och Prestashop eller något modernare system.
    Kontor i Östergötland då jag med jämna mellanrum vill visa på plats hur olika saker och ting ska förändras i e-butiken.
    Vill med jämna mellanrum ha uppdateringar och Egna lösningar på ev. problem som kan uppstå.
    Goda kunskaper inom SEO så ingen länkkraft försvinner vid byte av e-butik och ev. namnbyte.
    Kunskaper inom säkerhet så att man e-butiken inte blir hackad.

Intresseanmälan till braoha.com(snabela)gmail.com
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Jag rekommenderar OpenCart som är en värdig uppstickare. Det finns en tjänst att googla på som heter Cart2Cart. Med den kan du flytta information från oscommerce till opencart ex produkter. Opencart publiserar flitigt uppdateringar så kända säkerhetshål lever inte länge innan det finns officiella fixar för dem.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    mar 2011
    Hejsan Tim! Gillar det du gjort, Fakturor , Svenskan, m.m. Duktig kille absolut. Men vad jag nu undrar är ju detta Opencart?? Är den bra eller bättre än Oscommerce, vs Prestashop. Satt faktiskt i flera timmar under helgen med OpenCart, och har även titta på en massa site med den. Den känns lite rörig och ful på nåt sätt. Presta har jag också suttit med men Forumet suger & kostar om man skall ha saker man kan behöva. Visst man får vad man betala för. Och visst kan jag förstå dem som sitter och lägger tid, på att fixa fram saker osv. Som även du gör.
    Men presta's orginal layout är bra i designen.
    Och absolut Oscommerce i Orginalen. riktigt REN enkel Design. Lätt att navigera osv.

Inte massa skit på rutan när man kommer in på en OsC orginal :-)..Men klart lite jobbig att installera saker. Är själv nybörjare så...
    Men igen till saken jag undra: Opencart....???
    PS: Tack för mkt. av ditt goda arbete du gjort(som jag använder mig av ) :-)
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    OpenCart har jag själv sneglat lite på, tror den är bättre än Osc. Dock finns det ju inte lika mycket Contribs som till Osc. Så man får nog koda en hel del själv.

Men Tim kanske är mer insatt när det gäller just Opencart

Citat Ursprungligen postat av PeWee Visa inlägg
    Hejsan Tim! Gillar det du gjort, Fakturor , Svenskan, m.m. Duktig kille absolut. Men vad jag nu undrar är ju detta Opencart?? Är den bra eller bättre än Oscommerce, vs Prestashop. Satt faktiskt i flera timmar under helgen med OpenCart, och har även titta på en massa site med den. Den känns lite rörig och ful på nåt sätt. Presta har jag också suttit med men Forumet suger & kostar om man skall ha saker man kan behöva. Visst man får vad man betala för. Och visst kan jag förstå dem som sitter och lägger tid, på att fixa fram saker osv. Som även du gör.
    Men presta's orginal layout är bra i designen.
    Och absolut Oscommerce i Orginalen. riktigt REN enkel Design. Lätt att navigera osv.

Inte massa skit på rutan när man kommer in på en OsC orginal :-)..Men klart lite jobbig att installera saker. Är själv nybörjare så...
    Men igen till saken jag undra: Opencart....???
    PS: Tack för mkt. av ditt goda arbete du gjort(som jag använder mig av ) :-)
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    tonyj: jag fyller i dina luckor där och vill påstå att det är väldigt lite modding som behövs då nästan allt man önskar sig kommer out-of-the-box. Se Administration (Login: demo/demo)
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    PeWee: Glömde svara på ditt meddelande. Jag såg Prestashop först och gillade det. Men fastnade mer för OpenCart. Personligen tycker jag både prestashop och opencart är riktigt bra uppstickare som kommer växa stort, bättre än oscommerce tyvärr som dör ut efter lanseringen av 2.3.1 och version 3.0. (Version 3.0 som konstigt nog kallas skarp version innehåller ingen möjlighet att lägga in produkter). Utseendemässigt föredrar jag opencart. Jag tycker designen i oscommerce 2.2 hör hemma i tidigt 2000-tal och 2.3.1 blev riktigt stökigt med nya CSS 960 grid systemet (rutnät för innehåll).
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Lite info om osCommerce v3 och dess funktioner, något som jag missat:
    Can not add items - osCommerce Support Forum
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    maj 2019
    Jag rekommenderar shopify eftersom det är lätt att använda med många användbara mallar. När du byter kundvagnen är processen data migration knepig. Jag föreslår att du borde använda verktyg som lxxtension testbutik, cart2cart, .. för denna process. Jag har använt litextension tidigare för oscommerce to prestashop och det fungerar bra.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •