Notiser

Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1 Standard Bästa verktyget för nyhetsbrev 
    Jag letar efter ett prisvärt och bra program för att skicka nyhetsbrev. Vad använder ni?

Vet inte riktigt vad dem brukar innehålla så vet inte vad jag behöver riktigt, men.

-Har mindre än 1000 kunder
    -Vill veta vilka som läser mailet
    - givetvis ska det vara enkelt att avbeställa för kunden
    - gärna med snygga mallar
    - behöver inte en massa avancerad statistik men gärna basic saker som hur många som läser, klickar på länkar osv
    - Gärna importera kunddatabas (In my dreams eller?)

Har ni inga tips på program så får ni gärna tipsa om vilka funktioner ni tycker att man bör ha.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Programmera ditt egna? Kostar ju bara ett engångspris då. Dessutom behöver du inte kunna "importera kunder", för det går om du gör ett eget system.

Då kan du också t.ex. integrera avbeställning av nyhetsbrevet direkt i din webbutik, samt ha egna personliga mallar.
    Senast redigerad av RobinEkstrom den 2011-06-23 klockan 19:53.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Citat Ursprungligen postat av RobinEkstrom Visa inlägg
    Programmera ditt egna? Kostar ju bara ett engångspris då. Dessutom behöver du inte kunna "importera kunder", för det går om du gör ett eget system.

Då kan du också t.ex. integrera avbeställning av nyhetsbrevet direkt i din webbutik, samt ha egna personliga mallar.

Jag är småföretagare inte programmerare :/

kan lite q-basic (eller kunde för ca 15 år sedan )

do
    Print"Nyhetsbrev"
    loop

Inga förslag?
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Du kan väl anlita en programmerare som gör jobbet då? Eller snarare ett utvecklingsföretag kanske.

Har du råd att betala för en lösning per månad som du hyr, är det nog bättre att utveckla något skräddarsytt som du själv äger. Det tycker jag iaf.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Kolla på getanewsletter.com, kan rekommenderas.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Citat Ursprungligen postat av macwiz Visa inlägg
    Kolla på getanewsletter.com, kan rekommenderas.
    Tack, det verkar riktigt grymt!
    Finns det något bra sätt att exportera kunder från osc (typ till excell?)
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Lättast att göra det direkt från databasen, via exempelvis phpMyAdmin.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Tack macwiz, ska kolla på det.

@robin: Du har nog rätt att i längden lönar det sig att göra en egen lösning, men just nu finns inte dem kontanterna. Detta får liga på framtiden. Tillsvidare kommer jag nog köra på getanewsletter.
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av team_f Visa inlägg
    Tack macwiz, ska kolla på det.

@robin: Du har nog rätt att i längden lönar det sig att göra en egen lösning, men just nu finns inte dem kontanterna. Detta får liga på framtiden. Tillsvidare kommer jag nog köra på getanewsletter.
    Om vi säger som så här; baserat på det du efterfrågar handlar det absolut inte om många tusenlappar.. Använder du de ledande tjänsterna inom mailutskick kan du lätt tjäna in pengarna på bara några månader.
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    nov 2012
    Varför uppfinna hjulet igen? Varför betala för att utveckla en tjänst som är gratis? Jag har använt egenutvecklade php script mot mysql databser för att skicka nyhetsbrev tidigare. Enklas script som skickade enkla text-mejl med kanske någon bild ibland. Fixade aldrig statistik på hur många som öppnade osv.

Började använda mailchimp för någon vecka sedan. Helt sjukt mycket bättre och enklare. Det här helt gratis. Du kan välja stilmallar, teman och köra drag and drop för att utforma mejlen. Du får statistik på hur många som öppnar respektiver klickar på länkar i mejlet osv. Det är dessutom helt gratis och det finns bra guider på hur man lyckas med sin emejl-marknadsföring.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •