Notiser

Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem IE9

1. #1 Standard Problem IE9 
    Reg.datum
    okt 2007
    Tja End!
    det är problem när man använder IE9 om man tex går in på följande :
    Allmän Support

så är alla trådar flytande och en mil bred :-) så man får scrolla som en dåre för att se senast skrivna och antal svar

Hoppas du förstod vad jag menade :-)
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av tonyj Visa inlägg
    Tja End!
    det är problem när man använder IE9 om man tex går in på följande :
    Allmän Support

så är alla trådar flytande och en mil bred :-) så man får scrolla som en dåre för att se senast skrivna och antal svar

Hoppas du förstod vad jag menade :-)
    Här är så låg administrativ närvaro så det kommer aldrig att fixas, var ju samma med sökfunktionen där man inte ens ser vilket sökord man skrivit (textfärgen är likadan som bakgrundsfärgen) och det är inte heller åtgärdat, trots jag skrev en exakt lösning...

Så förvänta dig inget Tony!!!
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Robin, jag har kollat på problemet och kunde inte lösa det. vBulletin är ett extremt komplext system, CSS-filerna genereras av PHP och problemet verkar vara att något plugin som krockar med temat. Med facit i hand ska man helst köra default temat och modifiera det med en ny header t.ex. Så tyvärr kunde jag inte hitta var .highlight genereras.

Angående IE9. Ska kolla på detta, antagligen blir det att uppdatera vBulletin, vbseo och temat tillsammans. Men jag ska höra med supporten direkt.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    Vore bra om det gick att fixa då det bara är drygt att scrolla :-)

Citat Ursprungligen postat av End Visa inlägg
    Angående IE9. Ska kolla på detta, antagligen blir det att uppdatera vBulletin, vbseo och temat tillsammans. Men jag ska höra med supporten direkt.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Robin, jag har kollat på problemet och kunde inte lösa det. vBulletin är ett extremt komplext system, CSS-filerna genereras av PHP och problemet verkar vara att något plugin som krockar med temat. Med facit i hand ska man helst köra default temat och modifiera det med en ny header t.ex. Så tyvärr kunde jag inte hitta var .highlight genereras.

Ok!

Men om nu detta OpenSource materialet är för svårt att hantera, varför försöker du inte göra Oscommerce forum större? Kanske byta namn på allt och köra något större och bredare område? Utveckla ett eget forum som passar sina behov t.ex..
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Givetvis Tony, IE9 är på frammarsch så det måste fixas innan fler uppgraderar.

Robin. vBulletin är inte direkt "open source" så som t.ex phpBB, om det är det du menar. Någon mer funktionell plattform finns knappast, men tyvärr ger det även mer komplexitet vilket blev problemet med sökningen...

Har funderat i banorna att göra om forumet till ett mer generellt e-handelsforum. Men det är för omfattande. Något säger mig att det inte bara är att lägga till fler forumsdelar. Mer innehåll, seo och byte av domän som du säger är bara några av sakerna som behövs. Så forumet kommer hållas till open source webbutiker även i framtiden, så som osCommerce. Tror och hoppas osCommerce kommer få en boost nu med v3, för det är en extremt bra plattform för vidareutveckling.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Givetvis Tony, IE9 är på frammarsch så det måste fixas innan fler uppgraderar.

Robin. vBulletin är inte direkt "open source" så som t.ex phpBB, om det är det du menar. Någon mer funktionell plattform finns knappast, men tyvärr ger det även mer komplexitet vilket blev problemet med sökningen...

Har funderat i banorna att göra om forumet till ett mer generellt e-handelsforum. Men det är för omfattande. Något säger mig att det inte bara är att lägga till fler forumsdelar. Mer innehåll, seo och byte av domän som du säger är bara några av sakerna som behövs. Så forumet kommer hållas till open source webbutiker även i framtiden, så som osCommerce. Tror och hoppas osCommerce kommer få en boost nu med v3, för det är en extremt bra plattform för vidareutveckling.
    Ah jo de har du rätt i, vBulletin kostar en liten slant. Jag tycker det vore rätt att göra om till ett e-handelsforum istället.. "oscforum.se" sen underkategorier i forumet med t.ex. "Magento" vilket inte ens har en koppling till osCommerce så vitt jag vet iaf. Tror dessutom här kan bli mer aktivitet då.. Sen något som inte vore fel, är kanske att integrera en Ajax-chatt eller något annat för chatthjälp så det inte enbart är ett forum..

Bara idéer, men hoppas det kan komma till någon användning iaf..
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Det är inget problem med temat eller vBulletin. Så det är något jag lagt in, antagligen den ram som annonserna ligger i. Måste därmed gräva djupare, om någon vill ta en titt så vore det uppskattat.

Kommer dock inte hinna fixa problemet innan min semester, som börjar imorgon. Så ni får stå ut i Juli med...
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Då var problemet löst. Fick lägga in divs istället för tables, IE9 verkar avveckla stödet för tables...
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    kanon
    Då var problemet löst. Fick lägga in divs istället för tables, IE9 verkar avveckla stödet för tables...
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •