Notiser

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14
  1. #11 Standard  
    Reg.datum
    jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av hansa Visa inlägg
    Ja då stämmer det. Men jag har fått mer problem. Jag bytte namn från "nysida/catalog/..." till "shop/catalog/...". Då fick jag problem med att byta ut en massa referenser från "nysida" till "shop" i så många filer jag kunde hitta fel i. Nu kan jag hitta alla "manufacturers" men inga kategorier och produkter, Men det räcker tydligen inte. Är det nu fel i databasen som ställer till det? Kan jag radikalt ominstallera hela shopen och ändå slippa att lägga in alla produkter som jag lagt ner en massa tid på? Jag har gjort en backup på hela shopen och kanske ligger produkterna där - eller finns de bara i databasen? Det börjar snurra i huvudet på mig av alla dessa problem som uppstått. Tacksam för tips på hur jag kan lösa detta.
    Nu hittade jag 13 matchningar tre sidor i databasen på ordet "nysida" som bör bytas till "shop". Jag kan inte se HUR man editerar detta. Kanske man inte kan ändra det över huvud taget? Tacksam för en klok hjärnas goda råd!
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #12 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    RÖR INTE DATABASEN

Har inget med det att göra

Nu hittade jag 13 matchningar tre sidor i databasen på ordet "nysida" som bör bytas till "shop". Jag kan inte se HUR man editerar detta. Kanske man inte kan ändra det över huvud taget? Tacksam för en klok hjärnas goda råd!
    Svara med citat  

3. #13 Standard  
    Reg.datum
    jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av tonyj Visa inlägg
    om du ändrar mappen siten ligger i behöver du ENBART ändra configure.php filerna INGET ANNAT
    Problemet med kategorier/produkter etc är Språkrelaterat antagligen felaktigt language_id i databasen

Produkterna finns bara i databasen förutom bilderna som ligger under mappen images
    OK - jag vet att jag lade in de svenska språkfilerna som du? lade in här på forumet i fel kataloger, så eftersom jag inte har något att jämföra med så vet jag inte VAR elle VILKA som är de rätta eller vilka som måste bort. Jag har editerat i princip hela dagen i MySql-databasen, men ännu presenteras inte shopen riktigt. Jag vill bifoga två bilder för att visa hur shopen resp. admindelen ser ut. Jag förstår inte att språken kan ha att göra med att inte blocken med produkter syns.
    Bifogade bilder
    Svara med citat  

4. #14 Standard  
    Reg.datum
    jun 2011
    OK - jag vet att jag lade in de svenska språkfilerna som du? lade in här på forumet i fel kataloger, så eftersom jag inte har något att jämföra med så vet jag inte VAR elle VILKA som är de rätta eller vilka som måste bort. Jag har editerat i princip hela dagen i MySql-databasen, men ännu presenteras inte shopen riktigt. Jag vill bifoga två bilder för att visa hur shopen resp. admindelen ser ut. Jag förstår inte att språken kan ha att göra med att inte blocken med produkter syns.
    Mina svenska filer i catalog och Adm in heter 'sv_SE.utf8' ser jag. De filer som jag laddade in "på fel ställe" i min shop heter 'sv_SE.ISO_8859-1'. Om jag bara kunde se någonstans hur "trädet" skall se ut, så kunde jag kanske radera de filer som ligger på fel ställe. Tyvärr hittar jag inte något att jämföra med någonstans.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •