Notiser

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1 Standard Ändra textfärg i kundkommentaren 
    Reg.datum
    nov 2008
    Jag undrar hur jag ändrar textfärgen (samt var i vilken fil) på ev komentarer som kunden lagt till i sin beställning?

Anledningen till att jag vill ha den i annan färg är för att kundens ev kommentar inte skall missas av oss som hanterar dennes beställning.

Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    Ändra denna rad i admin/orders.php
    runt rad 283:
    ' <td class="smallText">' . nl2br(tep_db_output($orders_history['comments'])) . '&nbsp;</td>' . "\n" .

till:
    ' <td class="smallText" style="color:red;">' . nl2br(tep_db_output($orders_history['comments'])) . '&nbsp;</td>' . "\n" .

Då blir färgen röd så ändra till vad du vill ha inom Style

Citat Ursprungligen postat av Solan Visa inlägg
    Jag undrar hur jag ändrar textfärgen (samt var i vilken fil) på ev komentarer som kunden lagt till i sin beställning?

Anledningen till att jag vill ha den i annan färg är för att kundens ev kommentar inte skall missas av oss som hanterar dennes beställning.

Senast redigerad av tonyj den 2011-04-30 klockan 16:34.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2008
    Tack TonyJ!

Finns det någon möjlighet att ordna så att det ev meddelandet visas i rött även i bekräftelsemailet som kunden får samt den kopia som jag får till min egen mail?
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av Solan Visa inlägg
    Tack TonyJ!

Finns det någon möjlighet att ordna så att det ev meddelandet visas i rött även i bekräftelsemailet som kunden får samt den kopia som jag får till min egen mail?
    Vad jag vet är mailet som skickas till kund och admin (dvs orderbekräftelsen) ej kodat i HTML, är dock som du vet ingen höjdare på osCommerce så jag kan inte säga det säkert. Om de är HTML kodat så kan du ändra det med precis samma kod som Tonyj skrev ovan. (dock måste du ju ändra koden i annan fil, tror den filen heter checkout_success.php)
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •