Notiser

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1 Standard Min inredningsbutik Vintageboden 
    Jag har startat en inredningsbutik på Internet som heter Vintageboden. Den ligger nu på en gratis-tjänst som heter Webshoponline så allt går inte att justera så lätt. Men jag skulle gärna vilja ha litet synpunkter på utseende, användarvänlighet osv. Alla förslag och idéer är välkomna!

Tavk på förhand!
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Betyg:
    Utseende: 2/10
    Användarvänlighet: 5/10

Total upplevelse: 3/10 (dras ner pga reklamen du har överallt..)

Konstruktiv kritik
    • Webbsidans titel innehåller reklam
    • Du borde lägga mer tid på SEO-optimera, i någon tråd skrev du att du var SEO-kunnig, shopen visar motsatsen. (din titel är väldigt lång, för lite text på sidan rent generellt, ge bilder alt-taggar, mer produkttext, lägg sökord som du vill synas mer på i kursiv/fet text)
    • Utseendet ser väldigt gammalt och tråkigt ut, får ingen direkt känsla av att vara inne på sidan.
    • Gör varukorgen tydligare.
    • Byt bakgrundsbild, den du har nu ser hemsk ut.
    • Gör butikens ram snyggare, den är fruktansvärt kantig just nu.
    • Byt färgerna i menyn eller någon annanstans så man får en lite bättre känsla en bara grått.
    • Din footer, "En gratis webshop från Dartur Online", ser väldigt oseriös ut, så kan du lägg in en copyrightnotis eller något annat istället.
    • Gör produktsidan roligare, den ser väldigt tråkig ut nu, kanske lägga till mer text?

Jag tycker shopen speglar för mycket "gratis", tyvärr.

Varför har du inte valt osCommerce som gratis alternativ istället?
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Eftersom min webbshop ligger på Webshoponline och är gratis så kan jag tyvärr inte ändra mycket av det du påpekar. Jag vet att meta-title helst ska vara max 65 tecken lång. Den sista texten i den är automatisk från Webshoponline, den kan jag tyvärr inte ta bort. Likaså är det med Google Adsense-annonserna. Detta är inget jag själv valt. Samma sak med footer-texten. För 150 kr i månaden kan man få bort detta, men jag ville först testa om jag var nöjd med dem som leverantör.

Ska kolla OSCommerce. Ett viktigt kriterium för mig var att hitta en webbshoplösning där man lätt kunde lägga till meta-taggar för varje produkt. Är det möjligt i Oscommerce?
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av Vintageboden Visa inlägg
    Eftersom min webbshop ligger på Webshoponline och är gratis så kan jag tyvärr inte ändra mycket av det du påpekar. Jag vet att meta-title helst ska vara max 65 tecken lång. Den sista texten i den är automatisk från Webshoponline, den kan jag tyvärr inte ta bort. Likaså är det med Google Adsense-annonserna. Detta är inget jag själv valt. Samma sak med footer-texten. För 150 kr i månaden kan man få bort detta, men jag ville först testa om jag var nöjd med dem som leverantör.

Ska kolla OSCommerce. Ett viktigt kriterium för mig var att hitta en webbshoplösning där man lätt kunde lägga till meta-taggar för varje produkt. Är det möjligt i Oscommerce?
    Hej,

Jo, jag vet. Det är därför jag säger att det ser mycket proffsigare ut om du betalar för det du äger och säljer, butiker som är "gratis" och ser "billiga" ut fungerar säkert att handla av många av gångerna - men det är många (därbland jag) som avstår helt från att handla i en sådan butik, även om priserna är lägre.

I osCommerce finns det möjlighet att installera s.k. tillägg, man kan också anlita en programmerare för att bygga en egen webbutik (dock kostar det rätt mycket pengar, beroende på funktioner m.m. så kostar det garanterat minst 50 000 kr ex moms), man kan också anlita programmerare för att skräddarsy sin oscommerce butik, t.ex. genom att säkra upp den och göra om den efter sina behov - till exempel att lägga till meta-taggar.

Jag tycker absolut inte att du ska fortsätta med dem som leverantör av din webbutik, det såg faktiskt riktigt dåligt ut (tyvärr..).
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •