Notiser

Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1 Standard Meddela Google om en "Copy Cat" som friåker, hur göra? 
    Reg.datum
    feb 2005
    Hej!

Ska förklara min fråga. Jag har en konkurrent som har kopierat delar av min hemsida (bild, text, sökord, meta taggar, titles mm).

Min hemsida rankas högt på olika sökord och har varit i drift fler år innan konkurrenten startade sin.

Ni har jag sett att konkurrentens hemsida har börjat klättra och i vissa fall lagt sig nära min hemsida i sökresultaten hos Google.

Hur meddelar jag Googles spindel att denna konkurrents hemsida INTE har med min hemsida att göra? Jag tror att Google tror att våra hemsidor hör ihop tyvärr.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av nickeswede73 Visa inlägg
    Hej!

Ska förklara min fråga. Jag har en konkurrent som har kopierat delar av min hemsida (bild, text, sökord, meta taggar, titles mm).

Min hemsida rankas högt på olika sökord och har varit i drift fler år innan konkurrenten startade sin.

Ni har jag sett att konkurrentens hemsida har börjat klättra och i vissa fall lagt sig nära min hemsida i sökresultaten hos Google.

Hur meddelar jag Googles spindel att denna konkurrents hemsida INTE har med min hemsida att göra? Jag tror att Google tror att våra hemsidor hör ihop tyvärr.
    Hej,

Du kan inte göra speciellt mycket. Du säger att du tror att Google tror att din sida och din konkurrent har kopplingar, det är inte så, så länge ni inte ligger på samma domännamn.

Google kör varje enskild domän som egen "sida", det är inget du kan påverka. Om din konkurrent däremot kopierar saker från dig som du har skapat själv (därav att du har upphovsrätten på det), kan du göra en polisanmälan.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    mar 2019
    Tjena!

Vi hade ett liknande problem med denna hemsida: xn--jmfrwebbhotell-5hb40a.se
    Vi hade haft hemsidan live under 9 månader vill jag minnas.

Därefter märkte vi att en annan spam hemsida hade kopierat hela vårt innehåll så väl som design.

Dock hade vi tur att hemsidan försvann efter några veckor.

Hur som helst,

Våra bästa tips är att först och främst lägga canonical på alla sidor på hemsidan.

För att om de kopierar din hemsida rakt upp och ner kommer då deras canonicals peka mot din hemsida.

Vidare har nu google blivit duktig på att avgöra vem som faktiskt äger innehållet. Har din hemsida varit live under fler år än vad denna copy cat har, så ger google dig fördelen.

Vidare kan det bli ett problem om de lyckas bygga upp en starkare länkprofil än dig.

Därför skulle jag hålla ett öga på dem och se om möjligheten finns att bygga några starka, men också relevanta länkar till din hemsida.

Hoppas detta hjälper för någon som stöter på detta foruminlägg, fast att det är ett gammalt inlägg.

Vänliga hälsningar,
    Alexander
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •