Notiser

Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24
  1. #1 Standard Åsikter kring osCommerce v3? 
    Reg.datum
    maj 2010
    Hej,

Är det någon som installerat och provat osCommerce v3 ännu?
    Jag har inte installerat det själv ännu, då jag fortfarande har ett par kunder som jag håller på att utveckla webbshoppar till baserade på 2.2, så jag avvaktar lite så jag inte blandar ihop det.

Ni som har provat på nya versionen, vad är era spontana åsikter kring den?
    Jag hittar ingen demoshop byggd på v3, någon som har lust att länka till en?

/ Anders
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    maj 2010
    Är mycket nöjd med det lilla jag hitills sätt.
    Kan tyvärr inte visa eftersom mitt webbhotell inte har stöd för version 3x så jag kör det endast lokalt just nu.

Nackdelen är ju självklart att inte så många har börjat utveckla "tillägg" till denna version.

Men jag kommer helt klart att använda detta. Påbörjar lite lätt nu med design osv så får vi se vart jag hamnar.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    maj 2010
    Jo, tillägg lär ju dröja.

Har inte tillgång till något webbhotell med stöd för 3.x heller, så jag avvaktar. Det låter lovande dock :-)
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Jag tror 3.0 är dödsstöten för osCommerce. Det är på tok för svår kod när de tar ett jättekliv in i framtiden. Det krävs att de flesta programmerare skolar om sig om nya rön och gamla kodare kommer heller inte känna igen sig. Det är min åsikt.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Citat Ursprungligen postat av TiM Visa inlägg
    Jag tror 3.0 är dödsstöten för osCommerce. Det är på tok för svår kod när de tar ett jättekliv in i framtiden. Det krävs att de flesta programmerare skolar om sig om nya rön och gamla kodare kommer heller inte känna igen sig. Det är min åsikt.
    Men är inte tanken lite att separera plugins och core kod? Iom ett sådant system kan enskilda programmerare köra på sitt sätt i pluginsfilerna.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Jag vet vad du menar, men jag kan inte undgå tanken att core filer kommer behöva modifieras om nya funktioner ska in. Tänker på OpenCart och den Module-View-Controller (MVC) baserade bottenplattan. Nu är det ett helt annat system. Men butiksägare som kommer till mig har ofta ganska speciella önskemål som innebär en del tuffa modifikationer.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Jag tänker Wordpress, vilket de influerats av. Där kan man hantera allt via Plugins och templates. Men visst, det kräver att allt går att editera via templaten med. Annars blir det fulhack i alla fall..
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    End: Du har nog bättre insyn än jag. Det var nyheter för mig. Jag var in på github och kollade lite källkod. Kände direkt att 3.0 blir att lära om från början. Det enda jag kände igen var namnet.
    Svara med citat  

9. #9 Standard High Rated Product Tips 
    Reg.datum
    nov 2023
    Please try Google before asking about Useful Product Tips 1433040
    Svara med citat  

10. #10 Standard New Product Tips 
    Reg.datum
    nov 2023
    Please try Google before asking about Useful Product Info 5e9f12_
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta