Notiser

Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1 Standard Ett nytt sätt att marknadsföra sej 
    Reg.datum
    feb 2011
    Hej.

Kanske det mest effektiva sättet att marknadsföra nu är ju att skapa "buzz" vilket innebär att folk pratar med bekanta och vänner om en produkt webbsida etc.
    Att skapa det är ju lättare sagt än gjort. Däremot har ju facebook och liknande redskap gjort det lättare att knyta folk till sej om man vet hur man ska göra.
    Jag är med och utvecklar en ny webbsida som släpptes i tisdags.
    Vi fick en ganska bra respons med ca 1000 unika träffar under den första dagen.
    Sidan är ett utmärkt forum för att på ett snabbt och effektivt sätt marknadsföra sej på facebook bloggar etc.
    I grund och botten är det en tjänste förmedlingssida i en helt ny förpackning, där kan ni få kontakt med privat personer som kan smygmarknadsföra eran webbutik etc genom bland annat sociala medel så som facebook, bloggar forum etc.
    Det innebär att för en 1000 lapp eller mindre kan man få ett flertal personer att rekommendera din sida på facebook till sina vänner och skriva om eran produkt på sin status.
    Där har ni bra marknadsföring.
    Senast redigerad av Bleedz den 2011-02-12 klockan 21:38.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Så man ska betala privatpersoner för att de ska länka till min produkt/sida via "sociala medel"? Låter lika effektivt som att sätta reklamlappar på vindrutorna på en parkeringsplats. Själv skulle jag aldrig få för mig att länka till nåt som jag inte själv gillar, det skulle bara sänka det förtroende mina followers/vänner har för mig.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    feb 2011
    Det var väl en sanslöst dålig jämförelse du drog där. Jämför reklamlappar på vindrutor med att få enskilda individer på olika ställen i landet att berätta för sina vänner och bekanta om din webshop och att dom gör det på ett positivt sätt.
    Fördelen med facebook det är att det exponeras för så många fler när en användare med kanske 400 vänner skriver att dom köpt något i din butik.
    Man behöver inte vara ett geni för att fatta att det är verkningsfullt. Sen huruvida du skulle vilja länka eller inte spelar väl inte så stor roll för du har väl en webbshop som du vill marknadsföra och inte marknadsföra andras produkter.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Hur skulle det se ut för mina kunder om jag nu hade en webshop? "Jag har betalt x kr för att x människor ska berätta för sina vänner hur förträfflig min shop är"
    För mig handlar sociala medier om relationer, då vill jag inte att mina vänner ska berätta för mig om någon förträfflig shop som de hittat, för att sen upptäcka att de fått betalt för att tala om det. Andra må tycka att det är genialiskt, men jag gör det inte. Lyssna gärna på Slashat, avsnitt 92 som bl.a. handlar om bloggetik. Du hittar det här, Slashat.se – Avsnitt 92: Priceless*|*Slashat.se
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Håller med om att rekomendationer från andra är ett bra sätt att öka sin försäljning, men så länge det inte är ärliga rekomendationer tror jag inte att det kommer att hålla i längden. Ska folk få betalt för att (antagligen) ljuga om att de köpt någon produkt eller om hur bra en webbshop de (antagligen) aldrig har handlat från är?
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    feb 2011
    Macwiz du har väl en form av webshop och jag kollade på din facebook och såg att du skrapat ihop ca 90vänner. Jag har över 1000 sedan tisdags vem av oss tror du har mest genomslagskraft. Om vi tar bara facebook är ju det fina att har du 5 personer som gillar din sida så fångar du ju många av deras vänner med. Sen är det lättare att börja bygga ett nätverk när det redan finns ett par stycken som gilar din sida, det ger ju din produkt lite trovärdighet eller hur?

ew_ Det är inte konstigare än att genom en banner försöker påtvinga folk hur bra din produkt är bara att detta är mer effektivt. Detta är inget nytt men i Sverige är vi först med den sortens forum där den tjänsterna erbjuds alla.
    Senast redigerad av Bleedz den 2011-02-13 klockan 13:02.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Nej, jag har ingen webshop, jag bygger och installerar åt andra, men det är ovidkommande här. Vi har ju bevisligen inte samma syn på sociala medier, för mig handlar det om kvalitet medan du pratar kvantitet.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    feb 2011
    Använd kvantitet så kommer det kvalitet sen. Sen finns det folk som erbjuder mer traditionell marknadsföring i form av flygblads utdelning ja allt vad du nu kan tänka dej
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    dec 2006
    Det kan vara olagligt enligt svensk lagstiftning eftersom reklam måste märkas som reklam.
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    apr 2014
    Intressant tråd om buzz. Kan vara svårt att få genomslag när man köper och säljer på nätet, men det finns ju saker att göra. Jag tycker att man alltid ska kräva där man står och börja med sina när och kära och sedan brukar det sprida sig efter det. Om man har en tillräckligt bra shop förstås.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •