Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12
  1. #1 Standard angelz.se Ny butik 
    Reg.datum
    apr 2007
    Snart ska vi ha premiär på vår nya butik.
    Tjuv titta gärna och ge synpunkter på allt.

Passar på att tack Tony som ordnade den layout efter en halvadan ps mall som frun snickrat ihop, att han lyckades få ihop det så bra. Hela lösningen är grym TAck Tony!

Angelz.se
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Jag tycker det är riktigt konstigt att man som utvecklare sätter dit en signatur i footer, i detta fallet:
    "E-handelslösning av Division maxiCall"

Eftersom butiken i sin helhet kommer från osCommerce och inget annat, dessutom tvekar jag på att ni själva gjort så pass stora uppdateringar i källkoden för att få den anpassad, mer än att installera tillägg m.m.

Vill du ha lite kommentarer på sidan, kan jag säga att designen inte var den bästa. Produktsidan ser väldigt hopklämd ut (exempelvis, varför gör man priset så litet så det nästan inte syns..?).

HTML-koden kan du göra mycket, mycket mindre. (om du kollar källkoden på sidan, vilket är väldigt viktigt om du vill att sidan ska tolkas snabbt av webbläsare och att den ska indexeras på de flesta sökmotorer, mer text == bättre.)

Dessutom tycker jag faktiskt att menyn är tråkig, det krävs verkligen ingen speciell kunskap eller hjärna (syftar då på grafiskt kunnande) för att skrapa ihop det där, jag gillar i varje fall inte det.

Men jag kan säga att jag hade handlat i butiken ändå, om priserna är okej.

Lycka till!
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    dec 2005
    Hej Lasse, gillar den nya sidan.

Att ha med utvecklaren i footern ser jag inte som ngt konstigt, tvärtom kan det vara bra reklam för utvecklaren.
    Layouten är bra.

Jag funderar lite över fördelen att dela upp dina produkter i två butiker?
    Är det inte en fördel att en av dina butiker är en "komplett butik med allt för bröllopet"?

Jag menar köper jag en klänning i den ena så får jag köpa tiaran i den andra och det känns inte logiskt.
    Jag är ju medveten om att det kan vara en fördel att ha två butiker för en e-handlare (tänker på länkar, SEO mm), men som konsument är det knepigt om jag måste handla i två för att få en komplett bröllopsuppsättning.

//Peo
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Härligt när man ger och tar!
    Till Robin säger jag bara smaken är som baken ,, tack för input.

Peo.. Frun har så mycket grejer som hon vill sälja så att vår butik Balochfest skulle bli en universiall butik istället för en renoldlad brud bal och fest butik, vi har inte hunnit lägga in så mycket nya produkter än pga av högsäsongen i bal och fest. men innan vi går ut med reklam går det va finnas mycket smått och gott och även för hemmet , det är väl de saker som vi känner inte smällter in i bal och fest!

Tanken var från början att ha allt i en men ,,, tror ej det hade vart ok i längden. tänkr själv när du söker presenter i google så hamnar du på balochfest.se med massa klänningar......
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    nov 2004
    Jag tror inte heller att det det har någon betydelse att utvecklaren står med i footern. Det skiljer sig en hel del från osc orginal. Fast en snabb check på företaget ifråga så är det möjligt att det inte ser så bra ut, eftersom konkurs är inledd.
    Det har ju knappast något med dig lasseboy att göra, men om du inte kände till det så kan det ju vara värt att ta en funderare på om ni skall låta det stå kvar.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Precis det jag syftade på Redum.

Sen min poäng var, osCommerce har gjort 99% och därefter har din utvecklare gjort 1%, det enda han gjort är en design och lagt in tillägg som andra skapat, därför anser jag det är fel att säga att den är "skapad" av hans bolag. Att han dessutom sitter i konkurs är jag medveten om, det var även en sak jag ville poängtera för dig (trodde du visste det eftersom du anlitat företaget och var så nöjd).

Men bara du är nöjd med din butik så är det väl inget problem.

Sen Lasseboy,
    Om du lägger ut en tråd i denna forumsektion för att få kritik måste du kunna ta kritik också, man kan inte bara lägga in ett nonchalant svar när någon ger dig kritik, eftersom det är väl det du vill när du postar här? Annars tror jag nog mer du ska satsa på att annonsera om du vill få ut ett budskap om att folk ska handla där. Jag är själv utvecklare, och har utvecklat i många år, dock inte osCommerce, utan renodlade applikationer.

Lycka till.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Jag tackade för ris och ros !!! (tack för input.)

Sen vad har en konkurs och göra med människan!???
    Det kan hända alla!
    Han slut förde uppdraget utan att tveka, och inte bara det , han är otroligt bra att ha att göra med.
    Det är a och ö!!

Sen så är det lite mer moddat i denna butik än 1%.... har trots allt haft osc sen 2007, och trots att det är urspungligen från samma verison så kan man knappt tro det eller känna igen specielt i admin delen som är 100 gånger lättar och smidigare än grund butiken som jag har!

Citat Ursprungligen postat av RobinEkstrom Visa inlägg
    Precis det jag syftade på Redum.

Sen min poäng var, osCommerce har gjort 99% och därefter har din utvecklare gjort 1%, det enda han gjort är en design och lagt in tillägg som andra skapat, därför anser jag det är fel att säga att den är "skapad" av hans bolag. Att han dessutom sitter i konkurs är jag medveten om, det var även en sak jag ville poängtera för dig (trodde du visste det eftersom du anlitat företaget och var så nöjd).

Men bara du är nöjd med din butik så är det väl inget problem.

Sen Lasseboy,
    Om du lägger ut en tråd i denna forumsektion för att få kritik måste du kunna ta kritik också, man kan inte bara lägga in ett nonchalant svar när någon ger dig kritik, eftersom det är väl det du vill när du postar här? Annars tror jag nog mer du ska satsa på att annonsera om du vill få ut ett budskap om att folk ska handla där. Jag är själv utvecklare, och har utvecklat i många år, dock inte osCommerce, utan renodlade applikationer.

Lycka till.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    Tja!
    Vill bara förtydliga att bolaget inte är i konkurs, Division maxiCall är ett Varumärke inte företag för den delen så har det aldrig funnits något bolag med namnet Division maxiCall. Bolaget jag sitter på är Futuro I Norden AB som ingår i informationskoncernen World InfoGroup i Norden AB.

Men jag kanske har blivit arbetslös :-)

Citat Ursprungligen postat av redrum Visa inlägg
    Jag tror inte heller att det det har någon betydelse att utvecklaren står med i footern. Det skiljer sig en hel del från osc orginal. Fast en snabb check på företaget ifråga så är det möjligt att det inte ser så bra ut, eftersom konkurs är inledd.
    Det har ju knappast något med dig lasseboy att göra, men om du inte kände till det så kan det ju vara värt att ta en funderare på om ni skall låta det stå kvar.
    Senast redigerad av tonyj den 2011-02-14 klockan 18:28.
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    LOL.. Årets bästa inlägg!
    Va tyst det blev......
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Kanske ska lägga ut lite tydligare information på webbsajten om orgnummer med mera då..

Lasseboy:
    Tyst? Alla sitter inte här dygnet runt som du gör.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •