Notiser

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 50
  1. #1 Standard Svenskt språk osCommerce 2.3.1 UTF-8 (admin och catalog) 
    Reg.datum
    jan 2004
    Svenska admin och catalog till 2.3.1.

Filer: UTF-8
    Baserad på "2.2 MS2 Swedish (all-in-one)"

http://addons.oscommerce.com/info/7665

Med vissa ändringar, samt allt det nya.
    Bifogade filer
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Bump
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2011
    Man tackar, man tackar!
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    feb 2011
    Bra jobbat! Tack!
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    feb 2011
    Men hur, får det inte att fungera?
    Vilka av filerna ska jag ladda upp och vilka ska bort?
    Svara med citat  

6. #6 Standard VAR byter jag ut kataloger och filer? 
    Reg.datum
    jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av End Visa inlägg
    Svenska admin och catalog till 2.3.1.

Filer: UTF-8
    Baserad på "2.2 MS2 Swedish (all-in-one)"

http://addons.oscommerce.com/info/7665

Med vissa ändringar, samt allt det nya.
    Hej.
    Jag är nybörjare på OS Commerce och håller på att bygga upp en shop. Jag har inte kunnat använda svenska och nu laddade jag ner de filer som du angav. Efteråt blev det ett fel som gör att inte admin fungerar. Så här står det bl.a.: /nysida/catalog/includes/languag.php Jag hittar ingen sådan felstavad fil (languag.php) . Har du något tips för att få det att fungera?
    Tacksam för svar.
    Med hälsningar Hans
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    kolla i filen includes/filenames.php

när det gäller admin verkar det som att du lagt upp fel filer dvs filerna och ändringarna för includes istället för admin

dra ett PM om du inte fixar det

Citat Ursprungligen postat av hansa Visa inlägg
    Hej.
    Jag är nybörjare på OS Commerce och håller på att bygga upp en shop. Jag har inte kunnat använda svenska och nu laddade jag ner de filer som du angav. Efteråt blev det ett fel som gör att inte admin fungerar. Så här står det bl.a.: /nysida/catalog/includes/languag.php Jag hittar ingen sådan felstavad fil (languag.php) . Har du något tips för att få det att fungera?
    Tacksam för svar.
    Med hälsningar Hans
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    jun 2011
    Till att börja med - tack för svaret! Det verkar faktiskt så. Orsaken är väl att det finns språken på flera ställen.

Ett annat (stort?) problem dök upp när jag lade in produkter idag. Plötsligt kom ett felmeddelande. När jag sedan kollade har alla kategorier och alla produkter bara försvunnit! Vad kan ha hänt? Min son som är duktig på data , men inte känner till OSC så bra förstår inte heller vad som har hänt. Har du någon idé? Jag hoppas förstås att allt bara har "gömt sig".
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    antagligen har det med language_id att göra kan bli så när man krånglar med språken kolla i databasen att svenska är language_id 4

Citat Ursprungligen postat av hansa Visa inlägg
    Till att börja med - tack för svaret! Det verkar faktiskt så. Orsaken är väl att det finns språken på flera ställen.

Ett annat (stort?) problem dök upp när jag lade in produkter idag. Plötsligt kom ett felmeddelande. När jag sedan kollade har alla kategorier och alla produkter bara försvunnit! Vad kan ha hänt? Min son som är duktig på data , men inte känner till OSC så bra förstår inte heller vad som har hänt. Har du någon idé? Jag hoppas förstås att allt bara har "gömt sig".
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av tonyj Visa inlägg
    antagligen har det med language_id att göra kan bli så när man krånglar med språken kolla i databasen att svenska är language_id 4
    Eftersom jag är helt ny även på phpMyAdmin, så är jag inte säker på VAR jag kollar språk ID.
    Jag hittar två olika ID. Det är languages ID 7 och 8 !? Jag kommer nog ingen vart utan anvisning exakt var jag skall ändra - om jag över huvud taget bör ge mig på att ändra vid min låga kunskapsnivå. Hela boxen med kategorier och produkter försvann när jag höll på att addera en produkt. Jag vet inte att jag rörde nånting annat.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •