Notiser

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 50
  1. #21 Standard  
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av tonyj Visa inlägg
    alla språkfiler ska vara ansi inkl under mappar såsom modules osv både i admin och includes ( även huvud språkfilen swedish.php och där ska detta också vara:
    // charset for web pages and emails
    define('CHARSET', 'utf-8');

)
    när det gäller latin1 så använder jag detta när jag kör sql i databasen
    DEFAULT CHARSET=latin1

jag brukar exportera ut databasen och sök ändra och sedan köra in sql satsen igen så ändras hela direkt samt inför framtida inkörningar ( men man kan säkert ändra allt direkt men har inte testat utan jag kör så jag vet att allt är ok )
    Tack för svar! Det är otroligt svårt för mig att få till det att fungera.
    Jag har nu öppnat varenda fil under /includes/language/swedish inkl swedish.php och i alla mappar modules etc i notepad och sparat om alla till ANSI + i admin/includes/swedish samma sak.
    Jag har satt databasen till mySQL connection till latin_1.bin men i tabellerna verkar det vara latin1_swedish_ci hmm

Jag har ändrat i admin/includes/swedish.php till ; // charset for web pages and emails
    define('CHARSET', 'ISO_8859-1');

Men får nu frågetecken på å, ä , ö i firefox & rutor för å, ä, ö i Chrome.

Innan jag började ändra var allt på svenska korrekt men det fungerade inte i checkoutrocess, blev bara en blank sida.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #22 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    Skicka PM så kan jag kika på det

Citat Ursprungligen postat av zero Visa inlägg
    Tack för svar! Det är otroligt svårt för mig att få till det att fungera.
    Jag har nu öppnat varenda fil under /includes/language/swedish inkl swedish.php och i alla mappar modules etc i notepad och sparat om alla till ANSI + i admin/includes/swedish samma sak.
    Jag har satt databasen till mySQL connection till latin_1.bin men i tabellerna verkar det vara latin1_swedish_ci hmm

Jag har ändrat i admin/includes/swedish.php till ; // charset for web pages and emails
    define('CHARSET', 'ISO_8859-1');

Men får nu frågetecken på å, ä , ö i firefox & rutor för å, ä, ö i Chrome.

Innan jag började ändra var allt på svenska korrekt men det fungerade inte i checkoutrocess, blev bara en blank sida.
    Svara med citat  

3. #23 Talking  
    Reg.datum
    aug 2011
    Tjenare gubbar!

Har letat som fasen efter nån matnyttig info om mitt problem men verkar bara hitta massa svar gällande problem med blank Admin-login..

Mitt problem är att jag, efter att ha installerat dessa svenska språkfiler och konfigurerat i admin utan problem, inte kan logga in som kund med svenska språket valt.

jag når en blank sida med sökväg http://www.xxxxxxxxx.se/shop/login.php?action=process och där stannar den.

byter jag däremot till engelska och loggar in så fungerar det klockrent, och när jag väl är inloggad igen så kan jag
    byta till svenska och få det att fungera utan problem.

undrar om jag missat något nånstans och om det är något man kan lösa enkelt.

Jag är färsk med OSC och PHP så det är mycket att ta in samtidigt, så be gentle hehe

Rocka på gott folk! Klockrent forum!
    Svara med citat  

4. #24 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    1. Hur har du installerat svenska språket?

Citat Ursprungligen postat av jonas hammar Visa inlägg
    Tjenare gubbar!

Har letat som fasen efter nån matnyttig info om mitt problem men verkar bara hitta massa svar gällande problem med blank Admin-login..

Mitt problem är att jag, efter att ha installerat dessa svenska språkfiler och konfigurerat i admin utan problem, inte kan logga in som kund med svenska språket valt.

jag når en blank sida med sökväg http://www.xxxxxxxxx.se/shop/login.php?action=process och där stannar den.

byter jag däremot till engelska och loggar in så fungerar det klockrent, och när jag väl är inloggad igen så kan jag
    byta till svenska och få det att fungera utan problem.

undrar om jag missat något nånstans och om det är något man kan lösa enkelt.

Jag är färsk med OSC och PHP så det är mycket att ta in samtidigt, så be gentle hehe

Rocka på gott folk! Klockrent forum!
    Svara med citat  

5. #25 Standard  
    Reg.datum
    aug 2011
    Tjenare!

jag drog hem filen ifrån första tråden och extractade filerna först lokalt sen tog jag och kopierade innehållet i admin mappen från filen, till admin/includes/languages på servern.
    kopierade sen över filerna ifrån catalog-mappen ifrån filen till catalog/includes/languages på servern.

sen gick jag till admin kontrollpanelen och konfigurerade språket så jag fick fram svenska enligt konstens alla regler, har jag boxen "språk" aktiverat och får fram en ruta med engelsk och svensk flagga, båda språken funkar finfint att surfa runt på sidan med men när jag har svenska valt och skall logga in som kund så blir det bara en blank skärm. inga felmeddelanden ingenting. funkar klockrent med engelska.
    Svara med citat  

6. #26 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Kolla så att du inte har några blankrader innan första <? eller efter sista ?> i includes/languages/svenska/login.php. Sätt annars på felvisning så att du får felsignal. Sök på felvisning här så får du nog en massa relevanta träffar.
    Svara med citat  

7. #27 Standard  
    Reg.datum
    aug 2011
    jäkla snabba svar! tackar

här är min login.php

<?php
    /*
    $Id$
    osCommerce, Open Source E-Commerce Solutions
    osCommerce, Open Source Online Shop E-Commerce Solutions
    Copyright (c) 2007 osCommerce
    Released under the GNU General Public License
    */
    define('HEADING_TITLE', 'Administratör Login');
    define('TEXT_USERNAME', 'Användarnamn:');
    define('TEXT_PASSWORD', 'Lösenord:');
    define('TEXT_CREATE_FIRST_ADMINISTRATOR', 'Inga administratörer finns i databasen tabellen. Fyll i följande information för att skapa den första administratören. (En manuell inloggning krävs fortfarande efter detta steg)');
    define('ERROR_INVALID_ADMINISTRATOR', 'Fel: Ogiltig administratör inloggningsförsök.');
    define('BUTTON_LOGIN', 'Login');
    define('BUTTON_CREATE_ADMINISTRATOR', 'Skapa en administratör');
    define('ERROR_ACTION_RECORDER', 'Fel: Det maximala antalet inloggningsförsök har gjorts. Försök igen om %s minuter.');
    ?>

jag hittar inget space där det inte borde kunna vara space men jag e ju rookie så jag vettefan, ska kolla närmare på felvisning åxå
    Svara med citat  

8. #28 Standard  
    Reg.datum
    aug 2011
    Fanns ett enterslag efter sista ?> så det verkar funka nu! Tack för jädrigt snabba svar =) rock on!
    Svara med citat  

9. #29 Standard  
    Reg.datum
    okt 2011
    .....
    Senast redigerad av apman den 2011-10-14 klockan 16:09. Anledning: är retard som inte läser tråden innan post-.-
    Svara med citat  

10. #30 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Kolla inlägg #26 här ovan...
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •