Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13
  1. #1 Standard Dåliga parsetider hos Binero? 
    Reg.datum
    mar 2010
    Hej,

Undrar om det är någon som har oscommerce-site (eller annan webbsida) hos Binero som upplever att allting är väldigt segt?

Jag har installerat KissER för att benchmarka databasanropen och enableat loggning av sidans "parse time" i inställningarna i admin.

Vad jag kan se så verkar inte flaskhalsen ligga i databasanropen. Oftast ligger de totala query-tiderna på ca 0.2 sekunder, men sidans totala "parse time" ligger nästan alltid på 2-8 sekunder. Ofta hamnar man kring 5 sekunder och det känns inte acceptabelt. Min index.php är ca 25k och den totala datamängden som överförs där är ca 150k. Tycker inte heller att PHP-koden som finns där borde vara särskilt tung att exekvera (inga tunga loopar etc).

Tror att mitt konto hostas på den "nya" delen av Binero.

Någon annan som upplevt något liknande eller fungerar allt klockrent för er?
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Binero är ett webbhotell och du får vad du betalar för, inte mer än så. För att köra en osCommerce-shop krävs rätt bra prestanda på burken och ibland fungerar de inte att klämma in tusentals kunder på och och samma server (som webbhotell gör).

Om du upplever de segt, eller att dina kunder klagar, gå nästa steg.

På mitt bredband, 6-8 mbit från Telia, accepterar jag att sidan kan ta max 1 sekund att ladda, därefter hade jag faktiskt bytt butik (om produkten jag söker inte är unik).
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Url så kan vi ta en titt?
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    RobinEkström:

Tack för tipset, men för tillfället är det lite över min budget. Har inte öppnat shoppen än så jag måste nog tyvärr avakta.

End:

Har inte öppnat publikt än, men jag PM:ar dig URL + htaccess-user/pass så får du kika. Kollar du längst ner på varje sida så ser du parsetiden.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Verkar vara första anropet som är segt. Sen rullar det på rätt bra...

Du har ingen namnuppslagningar på sajten? T.ex till databasen. Använd IP istället eller localhost som "host".
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Tack! Kan ev. ha ett hostname till databasen. Ska testa att sätta IP direkt Binero fått igång sin sshd igen. Återkommer med resultat...
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Ska också kika om det kan vara Google Analytics som gör det. Just nu har jag trackingkoden ovanför </head> långt upp på sidorna.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av ew_ Visa inlägg
    Ska också kika om det kan vara Google Analytics som gör det. Just nu har jag trackingkoden ovanför </head> långt upp på sidorna.
    De kan helt klart vara en anledning, förstår absolut inte varför man väljer att placera den javascript-koden långt upp på sidan, de är ju den dummaste placeringen du kan ge den.

Lägg den allra längst ner, när all text och sånt laddats klart så de inte påverkar besökaren på ett negativt sätt.
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    mar 2010
    Google rekomenderar att man ska lägga den "nya" (asynkrona) trackingkoden innan </head>-taggen. Går ju också att dela upp koden så att man har push-anropen innanför head-taggarna och sedan exekverar resten av koden längst ner på sidan. Är inte helt insatt i hur koden fungerar så jag vet faktiskt inte vad som är bäst...
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Binero 1.0 hade enormt god prestanda och driftsäkerhet. 2.0 har bara kommit med problem. Och det blir inte bättre ju fler som flyttar in. Idag postade jag lite klagomål och händer inget inom en snar framtid så kommer många kunder flytta ut. Jag har alltid rekommenderat Binero men har nu gjort om länken på min hemsida till en varning istället. Den dåliga prestandan har började redan kort efter Binero 2.0 presenterades på marknaden och blir bara sämre.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •