Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12
  1. #1 Standard Kraftfulla webbservrar för drift av webbutik 
    Reg.datum
    nov 2007
    Hej!

Som ett nytt koncept som skiljer sig från VPS, Dedikerad server och Co-location kommer ett billigt och extremt kraftfullt men prisvärt alternativ som är värt att välja på för en seriös e-handlare.

Vi erbjuder ett webbhotell utöver de vanliga. Vi lägger inte upp flera tusentals webbhotell på en maskin, och vi snålar inte med prestandan - och inte med uppkopplingen heller.

Vi besitter den nyaste tekniken av Xeon processorer, har över 50 GB ram minne på våra servrar och SAS 15000 RPM diskar för att ge maximal effekt. För att dessutom skapa snabba responstider till webbläsare använder vi oss av Gigabit uppkoppling (1000 MBIT).

Hos oss får du en riktigt snabb och kraftfull webbsajt helt enkelt. Vi har stöd för nästan alla webbspråk - och stödjer vi inte något just nu kan vi alltid anpassa oss efter våra kunders behov.

Vi har egna mailservers och namnservrar vilket ger en nästan garanterad 100% upptid på din webbsida (att den aldrig stängs). Vi har både POP3, IMAP och en egen SMTP server för att ta emot och skicka e-post. Det ingår också en webbpanel för inloggning till webbmail samt oändligt med subdomäner, mailkonton, och du får skapa totalt 10 MySQL databaser. Därefter kostar en databas 20 kr/st per månad.

Tjänsten kostar endast 500 kr / månad - allt ingår. Vi sköter drift och du får full tillgång till din webbsida via FTP.

OBS: Detta är ett erbjudande på tjänsten och de finns endast ett begränsat antal platser för webbsajter. Denna annons gäller fram tills att inga fler platser finns. (eftersom vi är måna om att leverera en snabb och stabil webbserver - vi vägrar dra ner på prestandan.)

Om högt intresse för denna tjänst finns kommer vi köpa in ytterligare fler servrar för att utvidga tjänsten ytterligare.

------ JUST NU ERBJUDER VI ÄVEN EN PROVA-PÅ PERIOD I EN VECKA HELT GRATIS ------

Kontakt kan göras via
    support@datorbasen.se

Ni kan också besöka vår hemsida
    Datorbasen Sverige - Din webbutvecklare
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Som ett nytt koncept som skiljer sig från VPS, Dedikerad server och Co-location
    Får man fråga vad konceptet är då? Cloudhosting verkar det inte vara, är det semi-dedicated?
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    De är på ett ungefär som dedikerad men du slipper sköta uppdatering av programvaror, installation under linux (eftersom långt ifrån alla kan de).

Om du då jämför de med egen server har du denna sammanfattning:
    - Du behöver inte ha systemkunnighet i Linux.
    - Du behöver inte installera någon programvara överhuvudtaget.
    - Du behöver inte vara orolig över en mailserver/spam. (om man ska ha en egen mailserver måste man ha 100% uptime för att inte tappa mail, vilket kostar flera tusentals kronor varje månad om man ska ha de på egen maskin)
    - Du får support och hjälp när du behöver.
    - Du har lika mycket inställningsmöjligheter som på en "egen" server.
    - Mycket billigare, du sparar ungefär 4000 kr om du ska ha samma bredbandsuppkoppling. (då räknar vi inte med hårdvara, mail etc)

Jämför du de med webbhotell blir de väl följande:
    - Mycket snabbare sajt, FTP och e-post (du märker de riktigt kraftigt, jag har jämfört med One, Binero och Loopia)
    - Du får fler inställningar som du kan välja mellan (t.ex. din php konfiguration)
    - Du får mer resurser från servern, vilket innebär att allt flyter på snabbare - även 1 Gbit bredband.
    - Säkrare uptime - vi garanterar hög uptime
    - Dessutom behöver du inte oroa dig för att din sida blir ostabil någon gång om året - vi har alltid resurser över som kan hantera alla former av stunder på dygnet.
    - Dyrare än webbhotell, men mycket, mycket bättre. Man märker stor skillnad vid tester.
    Senast redigerad av RobinEkstrom den 2010-10-16 klockan 13:58.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Hans fråga var är det semi-dedicated? och som svar gav du mycket säljsnack.

Alla webbhotell säger samma sak att dom ska vara mycket bättre än andra.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Ah då är det en "Managed dedicated server" alltså. Ja 500 kr / månaden för en sådan tjänst är väldigt billigt.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av Jari Visa inlägg
    Hans fråga var är det semi-dedicated? och som svar gav du mycket säljsnack.

Alla webbhotell säger samma sak att dom ska vara mycket bättre än andra.
    Alla på forumet vet inte vad semi-dedicated är, därför valde jag att redovisa lite mer kring vad de innebär. Har du något emot de? Detta är trots allt en annonseringsdel där man ska främja en tjänst - inte där man ska lägga banbrytande inlägg vilket du nyss gjorde.

Sen är de inget webbhotell, så de behöver du inte klassa de som.

End:
    Precis, de är en "Managed dedicated server" som du säger.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Citat Ursprungligen postat av RobinEkstrom Visa inlägg
    Alla på forumet vet inte vad semi-dedicated är, därför valde jag att redovisa lite mer kring vad de innebär. Har du något emot de? Detta är trots allt en annonseringsdel där man ska främja en tjänst - inte där man ska lägga banbrytande inlägg vilket du nyss gjorde.

Sen är de inget webbhotell, så de behöver du inte klassa de som.

End:
    Precis, de är en "Managed dedicated server" som du säger.

Vet inte om min kommentar var så banbrytande

Ber om ursäkt om du tog illa upp. Ville bara inflika att alla säger att just deras server och webbhotellstjänster är bättre än andras, alltid bäst att kolla upp andra alternativ också.
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Robin, med tanke på din tagline, så är det lite ironiskt att du inte kan skriva 'det' i stället för 'de'
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Jag tar inte illa upp om något vad gäller internet.

Här är alla ovanliga, tyvärr.. : )

Angående "det" "de" är de för att jag är skåning och skriver så när jag inte tänker mig för. : )
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Är också skåning. Det svider lite i mig när jag ser grammatiska fel. Värst är när folk inte kan använda de och dem på rätt sätt, finns ju enkla regler för det, så himla svårt är det ju inte. Kommer jag till en butik med stavfel och grammatiska fel, så handlar jag inte där, det känns oseriöst helt enkelt. Ville väl mest komma fram till det, som ett tips till de som lägger upp butiker. Just sayin´
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •