Notiser

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1 Standard Tips om ändringar och contrib att börja med 
    Reg.datum
    nov 2008
    Här tänkte jag att vi kunde samla lite ändringar och contrib som är bra att börja med när man installerat oscommerce, något contrib eller ändring.

Det var iallafall så för mig att jag testade och testade massor med olika contrib och ändringar innan jag kom på att jag borde ha börjat med det andra istället.

Så här är ett tips för dig som installerat QTPRO (och inte är haj på databasens sqlkommandon:
    När du fyller på exvis storlekar börja med absolut lägsta siffran du kommer att ha i din shop och fortsätt sedan uppåt, eller så gör du tvärtom så att du börjar med absolut högsta siffran för att visa lägsta siffran först i shopen.

Ang färgattributen så gör du likadant fyll på med ALLA tänkbara färger på en gång så blir allt lättöverskådligt i din admin area sen när du lägger in produkters attribut osv osv..

Fyll gärna på med fler bra och viktiga saker man kanske kan tänka på när man installerat något.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    nov 2008
    En väldigt viktig sak att börja med innan man installerar massa contribs är ju säkerheten..

Finns massor med olika säkerhetstips och contrib på oscommerceforum..
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    nov 2008
    För att ta bort alla länder utom norden.

http://www.oscforum.se/allmaen-suppo...nder-tips.html
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    jul 2021
    Citat Ursprungligen postat av Solan Visa inlägg
    Här tänkte jag att vi kunde samla lite ändringar och contrib som är bra att börja med när man installerat oscommerce, något contrib eller ändring.

Det var iallafall så för mig att jag testade och testade massor med olika contrib och ändringar innan jag kom på att jag borde ha börjat med det andra istället.

Så här är ett tips för dig som installerat QTPRO (och inte är haj på databasens sqlkommandon:
    När du fyller på exvis storlekar börja med absolut lägsta siffran du kommer att ha i din shop och fortsätt sedan uppåt, eller så gör du tvärtom så att du börjar med absolut högsta siffran för att visa lägsta siffran först i shopen.

Ang färgattributen så gör du likadant fyll på med ALLA tänkbara färger på en gång så blir allt lättöverskådligt i din admin area sen när du lägger in produkters attribut osv osv..

Fyll gärna på med fler bra och viktiga saker man kanske kan tänka på när man installerat något.
    Hej, jag vill bara bidra till din tråd. Jag läste detta om hur man automatiskt installerar OScommerce med bluehost i MOJO-sektionen på bloggen.
    Du måste logga in på kontrollpanelen med värden och scrolla ner till avsnittet Marketplace och sedan klicka på One-Click Installs. Du hittar OScommerce genom att gå in på avsnittet för e-handel. Nu väljer du helt enkelt ditt domännamn och OScommerce Auto Installer kommer att ladda ner installationspaketet till Bluehosts kontrollpanel och installera det automatiskt. Dina inloggningsuppgifter kommer också att genereras automatiskt.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •