Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11
  1. #1 Question Desperat! Problem med sessions och Payson 
    Reg.datum
    jul 2006
    Vi använder kort- och direktbetalning med Paysons agentlösning. Efter att ha fungerat felfritt i ungefär två år så har det börjat bugga rejält. Eftersom kunderna måste klicka "Gå vidare" för att komma tillbaka till webshopen då ordern registreras så har det hänt ibland att vi har fått en betalning men ingen order. Detta har då berott på den mänskliga faktorn och frekvensen har varit ca 1 varannan månad. Under februari månad har samma sak hänt 25 gånger.

Vi har uppdaterat vår webshop, börjat om från början (fortfarande osc 2.2 ms2) och lagt till CCGV och lite annat, dock har vi kvar samma databas som innan. Även betalningsmodulerna är samma som innan.

Vi gick live med webshopen den 4/2 och den 9/2 drabbades Surftown av ett serverfel som gjorde att vår sida låg nere i ett dygn. I samband med detta flyttades vi till en annan server, som jag vet att Lasseboy ligger på med brudklanningar.nu Denna server hade då PHP 5 istället för PHP 4 som det var på den gamla. Vi fick något felmeddelande i admin, men det fixades snabbt till mha en sökning här på forumet.

Idag upptäckte jag att vi hade oavsiktligt ändrat sessions från mysql till files. Ändrade i configure.php, men har inte upptäckt någon skillnad.

Det är nåt som gör att sessionen gör timeout innan kunden hinner tillbaka ifrån Payson. Jag har provat själv och då gick det bra även fast jag väntade ca 6 min innan jag klickade tillbaka till shopen.

Så, min fråga är nu, är det någon som har erfarenhet av något liknande? Går att det att ställa in tiden som sessionen gäller? I sessions.php står det PHP 4 på ett par ställen. Måste det ändras när man går från 4 till 5? Jag har helt slut på idéer.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jul 2006
    Jag upptäckte nyss att jag inte gjort modifieringen av checkout_process.php som finns beskriven i xan's Payson-modul, och det kan vara anledningen till problemen.
    Senast redigerad av chlund den 2010-02-16 klockan 22:26. Anledning: Lite snabb glädje där, verkar inte funka riktigt ändå
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    feb 2010
    Hej hur går det för dig? Hittade du felet?

Jag håller själv på att försöka få igång Paysonmodulen. Alla testparametrana i testläget visar ok. Sedan när jag kör skarpt går det bra att lägga varor i kundkorgen och betalningen hos Payson fungerar. Men det registreras aldrig några köp och varukorgen töms inte. Payson skickar tillbaka mig till contact_us.php med följande felmeddelande i adressfältet,

contact_us.php?error_message=Felaktig+MD5-str%E4ng.+Om+du+nyss+betalade+hos+Payson%2C+var+v% E4nlig+kontakta+oss

Undrar vad det kan vara för problem. Jag har gjort justeringar i configure.php och på checkout_process.php och application_top.php. Det känns som jag har kört fast, men det ska gå att lösa.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av H_D Visa inlägg
    Hej hur går det för dig? Hittade du felet?

Jag håller själv på att försöka få igång Paysonmodulen. Alla testparametrana i testläget visar ok. Sedan när jag kör skarpt går det bra att lägga varor i kundkorgen och betalningen hos Payson fungerar. Men det registreras aldrig några köp och varukorgen töms inte. Payson skickar tillbaka mig till contact_us.php med följande felmeddelande i adressfältet,

contact_us.php?error_message=Felaktig+MD5-str%E4ng.+Om+du+nyss+betalade+hos+Payson%2C+var+v% E4nlig+kontakta+oss

Undrar vad det kan vara för problem. Jag har gjort justeringar i configure.php och på checkout_process.php och application_top.php. Det känns som jag har kört fast, men det ska gå att lösa.
    Du blir tillbaka skickad till fel sida.. Du ska till checkout_success.php
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    feb 2010
    Citat Ursprungligen postat av Umbra Visa inlägg
    Du blir tillbaka skickad till fel sida.. Du ska till checkout_success.php
    Jag installerade om payson.sql och justerade checkout_process.php och application_top.php enligt installationsanvisningarna. Nu när jag genomför köp loggas jag, ut och skickas till en tom varukorgssida. Loggar jag in igen ligger varorna kvar i varukorgen och inget köp är registrerat i butiken. I admin har jag ställt för tillfället ställt alla Sessionfälten på false och hela sqldatabasen är i UTF8. Jag får testa vidare. En förändring har skett men jag vet inte om jag kan säga att det är till det bättre.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    sep 2008
    Vilken webhost använder du ?
    Vissa webhosts blockerar osC ifrån att kunna skicka korrekt info till tex Payson.

Ett prakt exempel på detta är att Dibs inte funkar hos Loopia då loopia blockar osC
    ifrån att skicka korrekt return url.. (loopia begriper inte själva vad som är fel när jag påpekat detta problem..) På loopia och med dibs fick en av mina kunder det problemet som du beskriver..
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    jul 2006
    Jag har kört med Payson-modulen i så många år att jag hade glömt vilken version jag hade och att man var tvungen att modda både checkout_process.php och application_top.php. När jag följde installationsanvisningen så gick det bra.

För längesen jag installerade den som sagt och det fanns ärligt talat inte ens i mitt medvetande att det fanns frakt- eller betalmoduler som behövde modifiera andra filer.

Jag kör Surftown och där funkar det bra med Payson-modulen.
    Svara med citat  

8. #8 Standard Samma problem som dig H_D 
    Reg.datum
    apr 2011
    H_D!

Säg att du hittade en lösning på ditt problem. Jag har nämligen samma som du. Jag sitter och panikandas här. Snälla berätta vad du gjorde.

Tackar
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    apr 2012
    Hej! Jag har samma problem. Beställningen göres och betalas, men den finns inte i shoppen. Varorna räknas inte ner heller. Jag själv har gjort en testbeställning. Jag betalar och kommer inte längre än till payson. Det finns ingen knapp som man kan knappa sig vidare tillbaka till butiken alls. Jag använder Payson 1,4

Tack på förhand!
    Daisy 2012
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    okt 2012
    Fattar nada kan du hjälpa mej med att komma igång med en web-shop?
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •