Notiser

Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1 Standard Marknadsföring av webbshop 
    Reg.datum
    jan 2010
    Hej, nu ska ska jag vara lite crazy Vi har en webshop som intriktar sig på spa, häsla och skönhet. Tyvärr så har antalet besökare legat alldeles för lågt och nu vill jag fråga er, vad skulle ni göra för att öka besökantalet, vart skulle ni lägga krut och pengarna? Ni kan kika på shopen på Produkter för spa, hälsa och skönhet - Badlust.se

Tack på förhand
    Senast redigerad av patrk1972 den 2010-01-09 klockan 17:32. Anledning: glömde text
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Adwords kanske skulle funka, med vem googlar på hårschampo. Måste vara svåra produkter att sälja på nätet.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Adwords håller jag med om.
    Men du behöver inte använda sökord som hår shampoo..
    Skönhet , hälsa, friskhet osv .. det är stort på nätet och söks mycket på.
    Sen se över dina seo , meta taggar. och alla inlänkningar är super, det ger mycket trafik.

Citat Ursprungligen postat av Flotec Visa inlägg
    Adwords kanske skulle funka, med vem googlar på hårschampo. Måste vara svåra produkter att sälja på nätet.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Butiken har ju mycket mer än hårschampo, så det går säkert att köra via adwords. Har själv kört i hälsabranschen med tbguiden.com som har Tandblekning för Vita Tänder. Det är relativt dyrt där, mellan 3-20 kr per klick. Men för att komma upp i träfflistorna på Google t.ex med hjälp av Sökmotoroptimering, så ser det inte så svårt ut faktiskt.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2010
    Tack end, jag håller på nu med sökordsoptimering. Det är lite krångligt att gå från att kunna ingenting till att faktiskt kunna komma högre upp. Men som tur är det finns det ju lite hjälp där ute. Jag är 3:a på googles serp på ett ord som ger 230 000 träffar. Det är jag rätt nöjd med. Dessutom tror jag att jag kommer högre upp snart. Det är kul när jobbet ger resultat!!
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Lägg presentation av butiken på passande ställen, bytt länkar med kollegor i branschen. Köp lite adwords annonser och erbjud dina produkter till rabatterade priser om man blir tipsad av befintlig kund. Då har du kommit långt.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •