Notiser

Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1 Standard Att lyckas med nyhesbrev 
    Reg.datum
    maj 2006
    Hej på er. Jag har precis börjat gå in lite mer seröst för utskick, eller innan har vi inte haft någon bra lösning då det inte blir som vi vill i osC. Jag tänkte vi ska diskutera hur man gör ett bra utskick som också skapar sälj. Nu använder jag mig av getanewsletter.com och får ut lite statistik som jag tänkte dela med mig av...

Skickat till 203 av 203
    Unika öppnade: 89 / 43.84 %
    Totalt öppnade: 123
    Länkklick: 21
    Avslutade prenumerationer: 0
    Studsar: 5

Nu är detta utskick inte klart då det skickades för två dagar sedan, men jag är nyfiken på vad ni har för statistik och vad ni då gör för att få en bra statistik. Det jag har märkt är att den fösta länken ger mest länkar in även som den produkten inte är den mest attraktiva (i mina ögon sett).

Hur tänker ni när ni gör utskick? Gör ni endast när ni har bra erbjudanden eller även för att bygga varumärket? Finns det något som ger en bättre genomslagskraft förutom att sänka priset för mycket?

Tycker vi kan skapa en givande diskussion om detta då jag tror många skulle sälja mer med ett bra nyhetsbrev!
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jul 2009
    Mina erfarenheter

Skicka inte för ofta, vänta hellre tills du har fått ett bra innehåll. Själv skickar jag två gånger i månaden. 5-10 % conversionrate räknat per skickat nyhetsbrev. (ca 100-200 beställngar på 2000 skickade brev). Vet ej om det är bra eller dåligt. Vad får ni andra ?

Erbjudande och paketeringar exklusivt för nyhetsbrev har gett bra reslultat. Exempel är rabatt koder för fri frakt eller produktpaketeringar som inte ligger publikt synligt på webshoppen.

Funktionen att låta prenumerater bjuda in andra att få nyhetsbrev ger ett antal nya anmälningar per utskick så det kan jag rekommendera.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jun 2008
    Hur gör ni när ni skapar era nyhetsbrev! Vad använder ni för program?

Tycker det är ett elände att få till formateringen. När jag skickar nyhetsbrevet till min webmail så tolkas det aldrig korrekt men jag ser ju att andra som skickar nyhetmail till mig får till det. Tips och råd mottages tacksamt.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    maj 2006
    jingoweb: tack för att du delar med dig.. Jag tycker du får bra respons på dina utskick men nu är jag ju inget proffs! Att erbjuda något unikt för just de som får det är nog mycket bra...

BG Landin: Jag använder Gratis nyhetsbrev och e-postmarknadsföring en otroligt bra tjänst enligt mig. Där får du ett bra utseende med lite pill. Fast jag tycker det kan ställa till sig ibland ändå, försök att inte sätta dig i dumma situationer, som att göra saker för små och inte texten kan löpa vidare så det fortfarande blir snyggt m.m.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    okt 2009
    Skicka inte för ofta ger inte så bra intryck. Ha gärna med slående nyheter.

Be någon annan läsa det du skrivit.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •