Notiser

Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1 Standard System för utmärkelser nu igång! 
    Reg.datum
    jan 2004
    Installerade just ett system för utmärkelser och poäng, för att lyfta fram eldsjälar här på forumet. Se aktuell ställning här:
    Forum för webbutiksägare - Ranking

Utmärkelser hittar ni här:
    Forum för webbutiksägare - Utmärkelser

Inte helt oväntat så har macwiz tagit hem det mesta, otroligt bra jobbat! Nu syns det dessutom över hela forumet att han tagit hem priserna.

Hoppas ni gillar det!
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    dec 2007
    Kul grej!

Vore intressant om Du kunde skriva en liten förklaring till hur det beräknas också. Statistik säger inte så mycket förrens man vet input för statistiken. Till exempel hur man får poäng.

/clasf
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Såhär ser det ut:
    - 2p per tråd
    - 0.02p per visning på tråden
    - 2p per post
    - Rykte 10p (om man fått rykte)
    - 2p per dag sedan registrering
    - Osv...

Detta är default värdena, som man kan ändra vid behov.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Citat Ursprungligen postat av End Visa inlägg
    Såhär ser det ut:
    - 2p per tråd
    - 0.02p per visning på tråden
    - 2p per post
    - Rykte 10p (om man fått rykte)
    - 2p per dag sedan registrering
    - Osv...

Detta är default värdena, som man kan ändra vid behov.
    SMART!
    Nu kommer det bli jakt på macwiz, alla gurus här på forumet kommer besvara varje fråga innan den har skrivits klart,,, Tackar för hjälpen Gubbar/Damer!
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    dec 2007
    Citat Ursprungligen postat av lasseboy Visa inlägg
    SMART!
    Nu kommer det bli jakt på macwiz, alla gurus här på forumet kommer besvara varje fråga innan den har skrivits klart,,, Tackar för hjälpen Gubbar/Damer!
    Smart javisst, men det borde gå att befria vissa trådar/kategorier från poänggivning tycker jag. Tycker till exempel inte att man skall få poäng för att skriva roliga historier-trådar i ett forum som handlar om oscommerce, det finns det säkert andra forum som ger poäng för.

Jag förstår såklart att det är en kul grej. Men rent hypotetiskt så skulle det kunna innebära att om man skriver 1 miljon roliga historer så skulle man få mer poäng än macwiz, vilket jag tycker vore synd för macwiz förtjänar sina poäng genom att ge hjälp till oss andra i ett forum som handlar om webbutiker och inte historier.

Nu har jag tjänat 2p på en helt onödig post också

/clasf
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Citat Ursprungligen postat av clasf Visa inlägg
    Smart javisst, men det borde gå att befria vissa trådar/kategorier från poänggivning tycker jag. Tycker till exempel inte att man skall få poäng för att skriva roliga historier-trådar i ett forum som handlar om oscommerce, det finns det säkert andra forum som ger poäng för.

Jag förstår såklart att det är en kul grej. Men rent hypotetiskt så skulle det kunna innebära att om man skriver 1 miljon roliga historer så skulle man få mer poäng än macwiz, vilket jag tycker vore synd för macwiz förtjänar sina poäng genom att ge hjälp till oss andra i ett forum som handlar om webbutiker och inte historier.

Nu har jag tjänat 2p på en helt onödig post också

/clasf
    Mm du har rätt men tror inte Macwiz eller Taras Mattias osv... bryr sig om poäng osv...
    Dom är här för att hjälpa och vidare utveckla osc och förhoppningsvis sitt eget intresse av osc php...
    Det är en kul grej mitt i en allmän vardag.. det finns flera som skulle behöva stor kred för de svar dig ger skulle kunna namn ge många men de vet själva vilka de är ....
    Så Keep going AlL oSC GuRuS!!! Thanks again!
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    nov 2008
    *skrattar* kände mig lite träffad här ang roliga historier men man kanske kunde fixa så att det systemet inte rör trådar under "Fritt" ?

Sen hurrar jag för Macwiz som varit ett oumbärligt stöd här inne.. Tack även till er andra som gör vad ni kan för att hjälpa och stötta i alla frågor som dyker upp..

Tummen upp för detta nya system...
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •