Notiser

Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1 Question Hur många läser mitt nyhetsbrev? 
    Reg.datum
    maj 2007
    Hej,

Vill ta reda på hur många som läser mitt nyhetsbrev när det skickas ut. Hur gör man enklast detta? Går det att se i nätbutiken? Någon som kan ge något tips.
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    sep 2008
    Enklaste sättet är väl att infoga en bild eller liknande som finns på din web-server, sedan kan du se hur många som accessade den efter ditt utskick.

Därför som tex. Outlook och andra e-mail program inte längre hämtar hem dessa bilder per automatik när du öppnar mail.

//Tresor
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av katarina@svenskabarnrum.se Visa inlägg
    Hej,

Vill ta reda på hur många som läser mitt nyhetsbrev när det skickas ut. Hur gör man enklast detta? Går det att se i nätbutiken? Någon som kan ge något tips.
    Om du använder dig utav Analytics vilket jag tror du gör så lägg en klickbar länk i nyhetsbrevet med en bra landningssida så kan du övervaka i Analytics hur många som landar på den sidan och på det sättet mäta hur pass bra konverteringsgrad ditt nyhetsbrev har. Säger jufersig inte så mycket om hur många som läser ditt brev men du får veta vilken genomslagskraft det har.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Det är svårt att få bra genomslag på nyhetsbrev. Vi skickar ut ca 450 nyhetsbrev mellan 70 till 150 läser dem och klickar vidare in på webshopen.
    Men det är ju så man själv gör.. läser och slänger. om det inte är riktigt intressant.
    Vi har en sida som heter nyhetsbrev och man måste klicka på länken för att ta del av erbjudanderna, det kan va så att det försämmrar statestiken, men samtidigt ser vi hur många som gått in på den sidan efterutskicket.

Citat Ursprungligen postat av Majestic Visa inlägg
    Om du använder dig utav Analytics vilket jag tror du gör så lägg en klickbar länk i nyhetsbrevet med en bra landningssida så kan du övervaka i Analytics hur många som landar på den sidan och på det sättet mäta hur pass bra konverteringsgrad ditt nyhetsbrev har. Säger jufersig inte så mycket om hur många som läser ditt brev men du får veta vilken genomslagskraft det har.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av lasseboy Visa inlägg
    Det är svårt att få bra genomslag på nyhetsbrev. Vi skickar ut ca 450 nyhetsbrev mellan 70 till 150 läser dem och klickar vidare in på webshopen.
    Men det är ju så man själv gör.. läser och slänger. om det inte är riktigt intressant.
    Vi har en sida som heter nyhetsbrev och man måste klicka på länken för att ta del av erbjudanderna, det kan va så att det försämmrar statestiken, men samtidigt ser vi hur många som gått in på den sidan efterutskicket.

Precis ! jag har samma problem med genomslagskraft. Har laborerat under några månader men tills nästa månad så tänkte jag starta upp en blogg istället för nyhetsbrev. Skapa en subdomän och skriva ut alla erbjudanden/nyheter där istället. Använder mig idag utav egenerator vilket skapar riktigt snygga nyhetsbrev men är riktigt dyrt. Kul att prova på något nytt och se om det ger mer effekt än nyhetsbreven.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    maj 2006
    Att hålla på med att följa upp en unk länk som bara finns i utskicket m.m tycker jag är lite väl jobbigt. Jag använder mig av getanewsletter.com där jag får all statistik på ett utskick.

* Hur många som skickats
    * Hur många som studsat tillbaka
    * Hur många unika som öppnat utskicket
    * Hur många som öppnat totalt
    * Hur många som klickat vidare sig och sen till vad.

Jag får också fram vilka som öppnat mailet, hur bra som helst om jag vill göra ytterligare utskick till de jag ser är intresserade! Ska man lyckas med utskick tror jag man måste ha någon sådan här typ av tjänst. Jag har precis börjat så jag vet inte vart detta leder än...
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av asdf Visa inlägg
    Att hålla på med att följa upp en unk länk som bara finns i utskicket m.m tycker jag är lite väl jobbigt. Jag använder mig av getanewsletter.com där jag får all statistik på ett utskick.

* Hur många som skickats
    * Hur många som studsat tillbaka
    * Hur många unika som öppnat utskicket
    * Hur många som öppnat totalt
    * Hur många som klickat vidare sig och sen till vad.

Jag får också fram vilka som öppnat mailet, hur bra som helst om jag vill göra ytterligare utskick till de jag ser är intresserade! Ska man lyckas med utskick tror jag man måste ha någon sådan här typ av tjänst. Jag har precis börjat så jag vet inte vart detta leder än...
    Hur exporterar du dina premenuranter? Jag vill också använda mig av en sådan här extern tjänst men vet inte hur jag kan exportera adresserna..
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av flygirl Visa inlägg
    Hur exporterar du dina premenuranter? Jag vill också använda mig av en sådan här extern tjänst men vet inte hur jag kan exportera adresserna..
    Jag har insett ett litet problem me ddet jag skrev, jag vet inte om det går att exportera adresser men jag kan ju få ut adresserna men då manuellt, fast har man många som öppnar så kagn det ju bli lite jobbigt

Jag har dock snubblat över en annan sådan här tjänst som verkar galet bra som jag skrivit om i min blogg.. Mail Chimp tror jag tjänsten heter...
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •