Notiser

Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1 Standard Problem med Tim's Posten AB - Paketsändning med kapabilitetstest 
    Hej, jag har installerat ett par av Tims olika moduler och de fungerar fint, dock har jag inte fått Paketsändning inrikes att fungera. Brevsändning inrikes fungerar bra.

Installerade den senaste versionen med Kapabilitetstest och får upp följande i admin.

Kapabilitetstest:
    PHP5+ 5.2.8
    register_globals Off
    osC - Country of Origin Sverige
    osC - Postal Code NONE
    osC - Package Tare weight 0

Vad jag förstår av detta är det något problem med zonen, landet då Sverige är rödmarkerat.

Jag har letat men förstår inte riktigt vad problemet är och vad jag ska ändra för att få modulen att fungera. Hoppas att någon här kan ge mig ett par tips och hjälpa mig på vägen.

Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    mar 2005
    Skulle tro att man kollar efter fältet Country of Origin (admin->Konfiguration->Shipping/Packaging). Förmodligen är det så att du har Sverige i fältet och att modulen förväntar sig Sweden, eller tvärtom.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Citat Ursprungligen postat av macwiz Visa inlägg
    Skulle tro att man kollar efter fältet Country of Origin (admin->Konfiguration->Shipping/Packaging). Förmodligen är det så att du har Sverige i fältet och att modulen förväntar sig Sweden, eller tvärtom.

Detta hjälpte mig, Tack
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •