Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13
  1. #1 Standard Annonsering på Facebook 
    Reg.datum
    nov 2008
    Hejhopp tänkte kolla om det är någon här som annonserar via Facebook? Jag har satt en dagsbudget på 3$ och får ungefär 17 besökare om dagen på det och runt 20,000 visningar om dagen.

Är det bra jämfört med tex Google's Adwords annonser?
    Mvh Alex
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Allee Visa inlägg
    Hejhopp tänkte kolla om det är någon här som annonserar via Facebook? Jag har satt en dagsbudget på 3$ och får ungefär 17 besökare om dagen på det och runt 20,000 visningar om dagen.

Är det bra jämfört med tex Google's Adwords annonser?
    Mvh Alex
    Jag tror det är varierande beroende på vilka sökord du valt. Det är väl de som kostar olika mycket?

Jag betalade 7-14:-/klick när jag använde Google Adwords. Så det verkar betydligt billigare med facebook. Men som sagt, tror det varierar ganska mycket beroende på sökord.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    7-14 per klick låter sanslöst. Jag betalar runt 30 öre, men då är kanske mina sökord inte så vanliga.
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Flotec Visa inlägg
    7-14 per klick låter sanslöst. Jag betalar runt 30 öre, men då är kanske mina sökord inte så vanliga.

Ja, det var inte värt det till slut, om man säger så...
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    apr 2006
    Ja Facebook kostar bara en massa, och lite försäljning, men många klick, DYRT !,
    Google adwords är överlägset bäst ! (och mest prisvärd, men ta dig tid med ledorden !)
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    dec 2009
    Citat Ursprungligen postat av bartender Visa inlägg
    Ja Facebook kostar bara en massa, och lite försäljning, men många klick, DYRT !,
    Google adwords är överlägset bäst ! (och mest prisvärd, men ta dig tid med ledorden !)
    Ja, fast som jag förstod det så tyckte de här ovan att det var tvärtom. Att Google Adwords var dyrt och Facebook billigt?
    Har själv tittat på det där med Google Adwords och tycker det verkar hemskt dyrt, ger sökmotoroptimeringen en chans istället tillsammans med mer traditionell annonsering. Efter vad jag förstår så menar kritikerna till Google Adwords att man ska tänka på att det inte finns nått reellt samband mellan antalet klick och antalet försäljningar men jag vet inte som sagt.
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    sep 2008
    hrm varför betala för annonsering på facebook... Gör en sida som uppdateras ofta och som innehåller många bra sök ord..
    Jag skulle aldrig betala på en sida som facebook i alla fall..
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Google adwords så kan man ju även sätta in en kod i Checkout sucess sidan så vet man vad man betalar för varje försäljning för mig kostar varje försäljning ca 30kr under lågsäsong och ca 12kr under högsäsong.
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    maj 2010
    hmmmm jag måste säga att jag aldrig kollar reklam på facebook....brukar inte klicka :/
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    sep 2010
    måste hålla med nejlika, kollar aldrig reklam på FB. satsa på en mycket uppdatering och många keywords säger jag med, rakningen blir högre som postguld
    Senast redigerad av drispa den 2010-10-06 klockan 17:43.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •