Notiser

Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1 Thumbs down Missnöjd kund till DittPris.se, eniro.se, chello.se och gulex.se. 
    Reg.datum
    maj 2007
    Hej,

Vill höra om någon annan haft samma dåliga erfarenhet med Din Pris. Blev kontaktad av dem i oktober 2007. Betalade en engångssumma på flera tusenlappar för att ansluta mig till shoppingsidorna DittPris.se - , eniro.se, chello.se och gulex.se.

Vi är nu inne i början på mars 2008 och trots fleralet kontakter med dem har de har ännu inte lyckats få in alla mina 600 produkter. Får bara ursäkt på ursäkt från dem.

Som ni förstår är jag grymt missnöjd och funderar vad jag skall ta till för medel för att få dem att leverera den tjänst som de lovat. Finns det några fler där ute som har samma dåliga erfarenhet av Din Pris?

MVH,
    Katarina Tilosius
    Leksaker inredning till barnrum träleksaker fatboy- Svenska Barnrum
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jul 2005
    Synd att du blev upp fuckad av dem.. Jag råkade i börja fylla i forumlär för dittpris på idg, jag blev utsatt för telefonterror. Då menar jag telefonterror, då jag är allegiskt emot påstridiga försäljare så får det bara motsatt effekt, så jag sket i dem. Vilket man kan vara glad över idag.

Citat Ursprungligen postat av katarina@svenskabarnrum.se Visa inlägg
    Hej,

Vill höra om någon annan haft samma dåliga erfarenhet med Din Pris. Blev kontaktad av dem i oktober 2007. Betalade en engångssumma på flera tusenlappar för att ansluta mig till shoppingsidorna DittPris.se - , eniro.se, chello.se och gulex.se.

Vi är nu inne i början på mars 2008 och trots fleralet kontakter med dem har de har ännu inte lyckats få in alla mina 600 produkter. Får bara ursäkt på ursäkt från dem.

Som ni förstår är jag grymt missnöjd och funderar vad jag skall ta till för medel för att få dem att leverera den tjänst som de lovat. Finns det några fler där ute som har samma dåliga erfarenhet av Din Pris?

MVH,
    Katarina Tilosius
    Leksaker inredning till barnrum träleksaker fatboy- Svenska Barnrum
    Svara med citat  

3. #3 Standard Satsa på dom "större" 
    Reg.datum
    sep 2007
    Vi kör osc och har prisjakt som driver in kunder till oss, visserligen förstår jag att
    dittpris kan vara lockande eftersom du endast betalar för förmedlat köp och inte
    för förmedlat besök som de övriga har. Det jag kan säga är att CPC:n i förhållande
    till försäljningen är låg (ca 1-3 %) m.a.o. mellan 1 - 3 av 100 besök genomför sitt köp.

Skulle jag vara du så skulle jag satsa på prisjakt.se eller Pricerunner, dom är seriösa i sitt
    arbete och jag har bara gott att säga om dom, ett annat alternativ som jag har hört
    ryktesvägen är att en ny prisjämförelsesite ska vara på gång (priceit.se) och att den siten
    inte ska ha några fasta avgifter och att du endast kommer att betala för förmedlat köp
    och inte förmedlat besök, samt att om du har OSC som webbutik så har dom en modul
    som du ska installera och den fångar upp priser och produkter 3 ggr/dygn (inget onödigt
    jobb med prisfiler mm). Kan vara värt ett försök =).
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av kalsongfarsan Visa inlägg
    Vi kör osc och har prisjakt som driver in kunder till oss, visserligen förstår jag att
    dittpris kan vara lockande eftersom du endast betalar för förmedlat köp och inte
    för förmedlat besök som de övriga har. Det jag kan säga är att CPC:n i förhållande
    till försäljningen är låg (ca 1-3 %) m.a.o. mellan 1 - 3 av 100 besök genomför sitt köp.

Skulle jag vara du så skulle jag satsa på prisjakt.se eller Pricerunner, dom är seriösa i sitt
    arbete och jag har bara gott att säga om dom, ett annat alternativ som jag har hört
    ryktesvägen är att en ny prisjämförelsesite ska vara på gång (priceit.se) och att den siten
    inte ska ha några fasta avgifter och att du endast kommer att betala för förmedlat köp
    och inte förmedlat besök, samt att om du har OSC som webbutik så har dom en modul
    som du ska installera och den fångar upp priser och produkter 3 ggr/dygn (inget onödigt
    jobb med prisfiler mm). Kan vara värt ett försök =).
    Har du någon jämförelse på prisjakt kontra pricerunner.
    Vilket ger mest köp i förhållande till annonskostnaden?
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    apr 2009
    Den erfarenhet jag har mellan Prisjakt och Pricerunner är att prisjakt i snitt har en betydligt lägre medelålder än vad Pricerunner har.

jag måste bara tillägga att det finns en site som heter shopmania som kan vara värd att titta nämre på, än så länge gratis att lista produkter på och dom har en färdig
    lösning till OSCommerce, bara att ladda upp =)

Vi har mätt var och hur konsumenten hittar oss, och den i särklass bästa lösningen
    för oss är Sökmotorer (Google), om ni inte har google analytics så skaffa det, i detta
    paket från google så finns det något som heter E-handel, där mäts alla avslut, och
    i slutändan så är det ju det som räknas =)

Google ca 44 %
    Prisrunner ca 32 %
    Direkt Ca 10 %
    Shopmania ca 2.5 %
    Prisjakt ca 2 %
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •