Notiser

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13
  1. #1 Standard Hur marknadsför du dig? 
    Reg.datum
    maj 2006
    Ja hur gör du?

Själv har vi provat annonsering på hemfeber men det gav inte så mycket. Vi ligger med på Pricerunner och det ger destomer.. På Google blir våra sökord så vansinnigt dyra när vi testade så det kör vi inte nu...

Sen är det bloggen som ger mycket och djungeltrumman.

Men hur gör ni?
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    har provat google ads men det blir för dyrt i längden men vid vissa kampanjer kör jag någon dag.. forum är väl det som ger mest har jag märkt!
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jul 2007
    Kan du berätta mer om exakt hur marknadsföringen gick? Pris, Antal besökare det genererade, antal kunder m.m..
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av hejhopp Visa inlägg
    Kan du berätta mer om exakt hur marknadsföringen gick? Pris, Antal besökare det genererade, antal kunder m.m..
    Var det till mig eller Sami?
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jun 2007
    Tycker att det finns många "intresseportaler" som skall ha hutlöst mycket betalt för en annonsplats.

Själv har jag varit lite sugen på att testa timannonsering men inte riktigt fått tummen ur.

Vart man marknadsförsig beror ju till stor del vad man har för syfte med kampanjen. Är den varumärkesbyggande, konkurrensbegränsande eller skall den generera ordrar.

Utifrån marknadsplanen så får man sätta olika aktiviteter med olika syfte, och de kommer garanterat hamna på olika platser och olika annonssätt. Svårt att svara på alltså.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av asdf Visa inlägg
    Var det till mig eller Sami?
    det var till dig =)
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Reg.datum
    apr 2007
    Citat Ursprungligen postat av mrhandley Visa inlägg
    Tycker att det finns många "intresseportaler" som skall ha hutlöst mycket betalt för en annonsplats.

Själv har jag varit lite sugen på att testa timannonsering men inte riktigt fått tummen ur.

Vart man marknadsförsig beror ju till stor del vad man har för syfte med kampanjen. Är den varumärkesbyggande, konkurrensbegränsande eller skall den generera ordrar.

Utifrån marknadsplanen så får man sätta olika aktiviteter med olika syfte, och de kommer garanterat hamna på olika platser och olika annonssätt. Svårt att svara på alltså.
    Vi har provat 2 st annonser på aftonbladet genom Adicate
    första gången för 390 kr det gav 160000 visningar men bara 30 klick in på vår sida
    Andra gången mellan 12- 13 på dan 490 kr 240000 visningar 46 klick in på vår sida... normalt har vi 15- 25 besökare i timmen så jag tycker inte det var värt de pengarna för en timme. Men vi la in en annons på tradera och skrev in vår web adress i annonsen första dagen hade vi över 100 st som kommit in på vår sida via annonsen. men tyvärr fick vi plocka bort den för att nån hade klagat på att vi hade vår adress med i annonsen....
    Lasse
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    feb 2008
    Har någon provat att annosera på blocket? Det lär kosta runt 30 000 /år men är kanske värt pengarna med tanke på att det är bra exponering för varumärket på lång sikt även om det inte skulle ge några direkta kunder. Jag har en bekant som har börjat annonsera med blocket men kan inte säga hur det går så här i början.
    Svara med citat  

9. #9 Standard  
    Reg.datum
    nov 2007
    Marknadsföring - Vad är effektivast för mig.

1. Har en butik på blocket villket är dyrt med alla uppdateringar av annonser etc...
    Det kostar men ger en hel del avslut. Pris cirka: 7000kr / år + 20kr / annons = Lönsamt!
    2. Google Adwords - Troligen lönsamt.
    3. Prisjakt: Gratis när man inte har länk men betalar för länk nu troligen också lönsamt.
    4. Banner här på oscforumet "Proffsiga produktbilder med enkla hjälpmedel".
    Vet ej ännu om det har gett kunder.
    - Tycker inte om bannerreklam men just den här är ju riktad mot e-butiker som kan behöva bra produktbilder.

5. Ny e-butik design etc via Jonas på jh-web.se vilket i kombination med postförskottalternativ har gett mig en posetiv trend under senvåren/ sommaren trots säsongen. Tror det är värt 10-15 tkr att få en butik som inte ser billig ut.

Förra året hade Jag Eniro.se Köp/ Sälj för 5000:- tror det var 40 st annonser som Jag fick uppdatera hur mycket Jag ville. Efter ett halvår slutade Jag uppdatera annonserna eftersom det inte gav något.

Just nu prioterar Jag Foto / Studiotillbehör och lägger mina reklampengar på det.
    Funderar på pricerunner, kelkoo men är tveksam på dem.
    Tackar alltid nej till olika typer av telefonförsäljare gällande reklam.

Tar gärna emot tips och konstruktiv kritik på e-butiken samt min marknadsföring.
    Svara med citat  

10. #10 Standard  
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av MagnusF Visa inlägg
    Marknadsföring - Vad är effektivast för mig.

1. Har en butik på blocket villket är dyrt med alla uppdateringar av annonser etc...
    Det kostar men ger en hel del avslut. Pris cirka: 7000kr / år + 20kr / annons = Lönsamt!
    2. Google Adwords - Troligen lönsamt.
    3. Prisjakt: Gratis när man inte har länk men betalar för länk nu troligen också lönsamt.
    4. Banner här på oscforumet "Proffsiga produktbilder med enkla hjälpmedel".
    Vet ej ännu om det har gett kunder.
    - Tycker inte om bannerreklam men just den här är ju riktad mot e-butiker som kan behöva bra produktbilder.

5. Ny e-butik design etc via Jonas på jh-web.se vilket i kombination med postförskottalternativ har gett mig en posetiv trend under senvåren/ sommaren trots säsongen. Tror det är värt 10-15 tkr att få en butik som inte ser billig ut.

Förra året hade Jag Eniro.se Köp/ Sälj för 5000:- tror det var 40 st annonser som Jag fick uppdatera hur mycket Jag ville. Efter ett halvår slutade Jag uppdatera annonserna eftersom det inte gav något.

Just nu prioterar Jag Foto / Studiotillbehör och lägger mina reklampengar på det.
    Funderar på pricerunner, kelkoo men är tveksam på dem.
    Tackar alltid nej till olika typer av telefonförsäljare gällande reklam.

Tar gärna emot tips och konstruktiv kritik på e-butiken samt min marknadsföring.
    Schysta produkter! Är intresserad av denna:
    Tvspelsweb - Foto studiotillbehör - Ljustält fototält, studioset | Ljustältkit för produktfoton 40*40'40 cm

Hur blir resultatet (har en Canon EOS 400D)? Har du några exempel?
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •