Notiser

Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    okt 2007
    Jag tänkte bara uppdatera en gammal tråd vad det gäller e-mail-problem. Jag har haft problem med att skicka och ta emot mail vid order. Antingen har bara det ena eller det andra kommit inte båda. Med hjälp av en gammal tråd så har jag löst det.
    Är kund hos ONE.com och de har en spärr som gör att det kan bara skickas ett mail var 5 minut vilket gör att antingen bekräftelse till kund går fram eller tvärtom.
    Deras lösning är om man vill behålla sin gamla mail är att skapa en mail hos dom med domännamnet (då kan det skickas och tas emot flera) tex order@domän.se och sedan vidarebefordra detta genom mailadmin/inställning och då skickas mailen till den mail som du vill använda.
    Jag har inte dubbelkollat detta ännu och jag vet inte heller om jag måste göra några inställningar i butiken men detta kan vara en ledtråd för andra med samma problem.

// Lotta
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jun 2005
    Jag tror du har missförstått one.com. Mailen kommer fram om du har en vanlig epost-adress.
    Problem uppstår bara om du använder catch-all adress(alltså vadsomhelst@dindomän.com). Då har de en spamkontroll som ska stoppa massmail.
    Svara med citat  

3. #3 Post  
    Reg.datum
    mar 2022
    Hallå! Om någon letar efter ett online apotek med bra priser, originalprodukter och snabb leverans i Sverige kan jag rekommendera detta - https://www.europe-pharm.com/se/
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. Tips kring e-handel
    Av Craxen i forum Företagsamhet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 09:24
  2. Tips för nybörjare
    Av bramida i forum Allmän Support
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 11:18
  3. Tips på nya färger?
    Av Spinn i forum Min webshop