Notiser

Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1 Standard  
    Reg.datum
    feb 2007
    Hej.
    Nu funderar jag som helt okunnig som ska rikta mig till en speciell sorts kunder, till stor del företag hur jag på enklart och billigast sätt finnsr olika branchers email adresser och faxnummer?

Kan man köpa dem på något sätt?

Och vad kostar det i sånna fall?

Vad kostar ett massutskick med fax?

MVH/
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard Hmm. 
    Reg.datum
    sep 2007
    Jag tror att du vinner mest på att sälja in dina jobb/produkter när det gäller företag.

jag vet själv hur det brukar gå till vid ex reklam via Fax. Det ställen jag har jobbat
    på så är det i stort sett 0% av dessa som är av intresse, lika gäller vi E-post utskick...

Skulle jag vara dig så skulle jag satsa 100% på telefonen =)...då får du även en personlig
    kontakt och kan lättare påverka företaget....

men som sagt...det beror helt och hållet på vad det är du säljer.

/Lycka till
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Sökmotoroptimering och Adwords når även ut till företag till viss del. Men det är helt korrekt, telefon är bäst i dagsläget.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    aug 2004
    Jag bara hatar alla dessa telefonsamtal från sådana som vill sälja sina tjänster till oss. Speciellt envisa Eniro. Skicka gärna ett mail istället.
    Svara med citat  

5. #5 Standard Dags att tänka om. 
    Citat Ursprungligen postat av Flotec Visa inlägg
    Jag bara hatar alla dessa telefonsamtal från sådana som vill sälja sina tjänster till oss. Speciellt envisa Eniro. Skicka gärna ett mail istället.
    När jag kom underfund med att alla inte tänker som jag själv märkte jag hur min försäljning ökade. Inte för att jag ringer och jagar kunder, men det finns folk som faktiskt blir glada när någon ringer.

Hatar själv att bli störd av telefonsäljare men det finns en anledning till att de bemödar sig med att ringa dagarna i ända, räcker med att 1 på 20 tackar ja.
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    nov 2008
    Vi gillar inte heller telefonförsäljare, men det kanske beror på inom vilken branch man jobbar samt hur mkt folk man har som kan sitta i telefon

Nej då uppskattar vi mailkontakt, uppfinn några säljande intressanta rubriker i dina mail så att potetionella kunder blir intresserad och läser vidare.. Det brukar funka på oss
    Svara med citat  

7. #7 Standard  
    Fax är föråldrat, har du en målgrupp som är yngre än 60 år så är fax inget bra. Mailreklam uppfattas som spam så det är inget bra sätt att bygga relationer på heller. Få din butik omskriven på olika passande ställen istället så är det bättre reklam. Samtidigt våga be kunder att berätta om din butik till sina vänner, använd sociala medier!
    Svara med citat  

8. #8 Standard  
    Reg.datum
    nov 2012
    Mejl-marknadsföring tror jag är väldigt bra om man gör på rätt sätt. Att köpa mejladresser och skicka ett massmejl är helt meninglöst. Efter några hundra spam-markeringar är du dessutom svartlistad och bannad om du använder någon mejltjänst på nätet.

Bättre att kontakta varje företag med ett mer personligt mejl. Det är så jag försöker göra just nu... Telefon är förmodligen bättre, jag är bara för blyg och för upptagen under dagtid för att ringa och prata om mina tjänster med företag över telefon.
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. En produkt passar till flera andra
    Av Rs 1800 i forum Allmän Support
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 01:00
  2. Andra har också köpt....
    Av Ackis i forum Allmän Support
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 19:01
  3. Andra språk i OSC
    Av SwedenSecurity i forum Allmän Support