Notiser

Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1 Standard Erbjuda kortbetalning i Webbutik (så som Paypal, Payson, Payex...) 
    Reg.datum
    feb 2007
    Hej.
    Jag är ny på detta men ska ta över en webshop, och vill nu kunna erbjuda kortbetalning.
    Har sett att paypal erbjuder en tjänst, men antar att det vore klokt att kolla här innan man hoppar på något?

Vilka har man att välja på?
    Vilka är bäst, och billigast?

Är det svårt att få igång så att säga?

mvh/
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    mar 2006
    -Paypal
    Nätplånbok som är välkänd världen över. Nackdelen är att den inte finns på svenska.

-Payson
    För svenska kunder är Payson mycket bättre än Paypal då dom förutom kortbetalning erbjuder direktbetalning. Payson är en nätplånbok och språket är svenska.

-Payer (Pay&Read)
    Om du vill erbjuda kortbetalning utan att skaffa ett inlösenavtal hos banken. Skillnaden med Payer jämfört med Payson och Paypal är att kunden inte behöver skapa ett konto hos betalleverantören utan detta sker automatiskt vid transaktionen.

-DIBS/Debitech
    En vanlig PSP, inlösenavtal hos bank krävs

-Samport

Det finns fler men dessa är vanligast.

Det finns osCommercemoduler till alla dessa och dom flesta är ganska enkla att installera. Paypals IPN modul är väl svårast att ställa in men inte så svår att installera.

Avgifterna för Paypal, Payson och Payer snittar väl runt 6-10% av ordervärdet.
    PSP lösningarna ligger ofta lite lägre men kan bli dyrare om du har få transaktioner eftersom dom ofta har minimiavgifter per månad.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    feb 2007
    Originally posted by xan@Feb 22 2007, 10:49
    -Paypal
    Nätplånbok som är välkänd världen över. Nackdelen är att den inte finns på svenska.

-Payson
    För svenska kunder är Payson mycket bättre än Paypal då dom förutom kortbetalning erbjuder direktbetalning. Payson är en nätplånbok och språket är svenska.

-Payer (Pay&Read)
    Om du vill erbjuda kortbetalning utan att skaffa ett inlösenavtal hos banken. Skillnaden med Payer jämfört med Payson och Paypal är att kunden inte behöver skapa ett konto hos betalleverantören utan detta sker automatiskt vid transaktionen.

-DIBS/Debitech

-Samport

Det finns fler men dessa är vanligast.

Det finns osCommercemoduler till alla dessa och dom flesta är ganska enkla att installera. Paypals IPN modul är väl svårast att ställa in men inte så svår att installera.

Avgifterna för Paypal, Payson och Payer snittar väl runt 6-10% av ordervärdet.
    PSP lösningarna ligger ofta lite lägre men kan bli dyrare om du har få transaktioner eftersom dom ofta har minimiavgifter per månad.
    Tack för svaret.

Är payer alltså den ända tjänsten som liknas vid när man betalar på en störrwe webshop, alltså bara att man knappar in kortnr, expiredate osv?

Måste man registrera sig på nåt vis på dem andra när man vill betala med visa?

mvh/ Nicklas
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    mar 2006
    Det stämmer om Payer och ja man måste registrera sig i samband med köp hos Paypal och Payson. Paypal har dock en inställning som gör det möjligt att betala utan att skapa konto.
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
    Det stämmer om Payer och ja man måste registrera sig i samband med köp hos Paypal och Payson. Paypal har dock en inställning som gör det möjligt att betala utan att skapa konto.
    Ursäkta att jag bumpar en så gammal tråd, men det var ändå det första resultatet på google.

Har dessa uppgifter om paypal,payson,payer ändrats sedan detta skrevs?

Och vad betyder det egentligen att man måste registrera sig men man måste inte skapa ett konto? Låter paradoxalt.

edit:
    Jag är i processen att skapa en sida för en biståndsorganisation,
    eftersom jag tänkte mig att man kunde ha chipin för enskilda projekt
    så kändes det naturligt att man skulle ha paypal för generella donationer.
    Men jag vill höra andras åsikter först...
    Senast redigerad av yidaki53 den 2011-11-24 klockan 10:20. Anledning: bistånd for the win
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Vet inte riktigt hur det är med e-handels kopplingen nuförtiden, men har haft att någon skickar en betalningslänk till mig och då funkar det att betala direkt med kreditkort.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. kortbetalning
    Av maxbox i forum Frakt, betalning och orderhantering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 18:14
  2. Kortbetalning
    Av Madja i forum Frakt, betalning och orderhantering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 21:16
  3. Hur erbjuda faktura?