Notiser

Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: vilken frakt

1. #1 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Jag skrev ett inlägg förut men ingen har svarat... Jag vet inte om det beror på att de som är igång inte vill svara eller inte är på det här forumet...

Men men... Jag har en fråga till. Det är också ang. frakt.
    - Vad tror ni är bäst? Jag säljer böcker och vet inte om jag ska vara dyrare än mina konkurrenter på böckerna och ha en likvärdig frakt (35Kr) eller om jag ska vara billigare och ta ut en frakt på 55-65Kr? vad skulle ni tycka vara bäst?

Om man köper flera böcker blir det ju billigare om man har en högre frakt men inte om man bara köper en bok...'

När jag ändå skriver kan jag ju fråga vad ni tror man ska ta för betalningssätt. Vad är bäst feör mig och för kunden?

//Karl
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #2 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Först måste du själv göra en marknadsundersökning, det är ju viktigt att ha klart för sig vad som gäller din speciella bransch, man kan inte generalisera sådana bitar, utan starta en marknadsundersökning så får du svar på dina frågor.

Billig eller fri frakt lockar alltid, så är det bara!

Välj bara INTE betalning mot faktura, betalningsmoralen är noll bland Internet köparna, och så finns det ett gäng människor som garanterat kommer att blåsa dig.
    En av mina leverantörer har en hel lista (det handlar om åtskilliga tusentals personer) på folk som passar på att handla mot faktura så snart en nu webbutik startar och sen "skiter" i att betala.
    Postförskott är inte heller någon höjdare, vi har den erfarenheten, 54 % av postförskottsförsändelserna kommer i retur, och att skicka ett krav på kostnaderna är bara att förorsaka företaget mer kostnader, för dessa fakturor betalas aldrig.

Paynova, Paypal och förskottsinbetalning är klockrent, ingen kreditrisk alls!

Det var mina 2 cent.
    Svara med citat  

3. #3 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Jag har endast Förskottsbetalning på min webbutik och jag har fått betalt från alla och mina kunder ser inget negativt i det. Satsa på förskottsbetalning.

Vad gällande frakten så är det nog smartast att ha en varierande fraktkostnad. Ha t ex en fraktkostnad för mellan 1-3 böcker och en över 3 böcker. På så vis blir det en jämnare balans i frakten.

//VinylHenke
    Svara med citat  

4. #4 Standard  
    Reg.datum
    maj 2004
    SIRIUS

det lät ju som ngt du borde publicera här på forumet (listan med folk som brukar utnyttja fakturagrejjen...) och som ligger i allas intresse.
    ELler har du redan gjort det i ngn annan tråd kanske?

Gällande paypal. VId digitala produkter och paypal som betalningssätt, finns skydd mot leeching genom nyttjande av "return-adress" i paypalkoden eller kan man visa källa och se nedladdningdURL:en ?!

regards

Kenneth
    Svara med citat  

5. #5 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Förra året när jag sålde våtdräkter tror jag i princip alla valde postförskott som betalningsmetod, och alla hämtade ut sina våtdräkter. Så jag ser inte problemet.

Att bara ha förskottbetalning (då menar jag inte paynova) ser jag som lite omständigt för kunden, sen blir många misstänksamma också om man bara erbjuder det.
    Egen företagare inom Affiliate & Adsense - Min blogg
    Svara med citat  

6. #6 Standard  
    Reg.datum
    jan 2004
    Originally posted by rmblfish@May 9 2004, 19:38
    SIRIUS

det lät ju som ngt du borde publicera här på forumet (listan med folk som brukar utnyttja fakturagrejjen...) och som ligger i allas intresse.
    ELler har du redan gjort det i ngn annan tråd kanske?

Gällande paypal. VId digitala produkter och paypal som betalningssätt, finns skydd mot leeching genom nyttjande av "return-adress" i paypalkoden eller kan man visa källa och se nedladdningdURL:en ?!

regards

Kenneth
    Tyvärr har inte jag själv denna lista utan det är en av mina leverantörer som äger den.

Sen är det inte möjligt att publicera en sådan lista till allmänheten, datainspektionen kommer att stoppa det omedelbart, man får inte hänga ut människor så här offentligt, det är den beska sanningen.
    Svara med citat  

Liknande ämnen

1. Vilken moms & betalmodul?
    Av xciso i forum Allmän Support
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 11:47
  2. Vilken version?
    Av Eddan i forum Allmän Support
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 00:31
  3. Vilken modul?
    Av JoBro Media i forum Frakt, betalning och orderhantering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 02:00
  4. Vilken version av STS
    Av xtreme i forum Allmän Support
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 12:47
  5. Vilken fil ligger orderbekräftelsen i?
    Av Marinkedjan i forum Allmän Support
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 10:59
Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •