Notiser

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35
  1. #21 Standard  
    Reg.datum
    maj 2005
    Originally posted by kihlbomstrading@Oct 12 2005, 17:36
    Sidan du länkade till med butikerna fungerar inte längre. De har nog tagit bort den
    Nu länkar man istället till livebutikerna hos osCommerce... Se comloss och "se aktiva butiker".
    Kan man därmed anta att de själva inte skapat någon butik för kund... j:
    Svara med citat  
    Oderland Webbhotell
    Oscforum.se rekommenderar Oderland vid drift av Webbutiker
    12 månaders backup och 24/7 teknisk support via telefon och chat ingår!

2. #22 Standard  
    Antagligen tog dom sig i kragen och tog bort sidan som insuinerade om att dom hade byggt butikerna Jag mailade comloss igår och bad dom läsa den här tråden så att dom blev varse om vad som sägs.
    Svara med citat  

3. #23 Standard  
    Reg.datum
    sep 2005
    Originally posted by Jari@Oct 13 2005, 09:01
    Antagligen tog dom sig i kragen och tog bort sidan som insuinerade om att dom hade byggt butikerna Jag mailade comloss igår och bad dom läsa den här tråden så att dom blev varse om vad som sägs.
    varför varna dom först??

Om man varnar ett oserisöt företag först så åker de ju aldrig dit utan kan "rätta in sig i ledet".
    om alla här hade anmält dom för falsk marknadsföring och copyrightbrott så ...
    Svara med citat  

4. #24 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Jag förstår inte syftet med att försöka straffa någon utan att först ge dem chansen att fixa det själva. Det är ungefär lika moget som att springa till chefen och whina om ett fel en kollega gjort, istället för att själv ta det med kollegan direkt istället...

Det kan ju vara ett gäng som inte alls är vana att driva företag och som inte riktigt vet vad man får/inte får och vad man gör/inte gör.

Jag tycker Jari skötte det där bra, talade om för dem att de gjort fel osv, de verkar ju uppenbarligen ha lyssnat och börjat fixa till saker och ting = problemet är löst utan att hålla på och fjanta runt med anmälningar som ändå inte kommer leda till någonting.
    Svara med citat  

5. #25 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Instämmer med föregående inlägg.
    Svara med citat  

6. #26 Standard  
    Reg.datum
    sep 2005
    Originally posted by mrmy3rs@Oct 13 2005, 09:57
    Jag förstår inte syftet med att försöka straffa någon utan att först ge dem chansen att fixa det själva. Det är ungefär lika moget som att springa till chefen och whina om ett fel en kollega gjort, istället för att själv ta det med kollegan direkt istället...

Det kan ju vara ett gäng som inte alls är vana att driva företag och som inte riktigt vet vad man får/inte får och vad man gör/inte gör.

Jag tycker Jari skötte det där bra, talade om för dem att de gjort fel osv, de verkar ju uppenbarligen ha lyssnat och börjat fixa till saker och ting = problemet är löst utan att hålla på och fjanta runt med anmälningar som ändå inte kommer leda till någonting.
    det var en dålig jämnföresle du gjorde.. Att medvetet bryta mot lagen är det väl ingen karens på?
    Svara med citat  

7. #27 Standard  
    Reg.datum
    mar 2004
    Jag lever åtminstone med uppfattningen att man FÖRST försöker prata med roten till problemet, sedan om det behövs kan man gå vidare till högre instans.

Alla förtjänar en ärlig chans först, precis som min jämförelse syftar på.
    Svara med citat  

8. #28 Standard  
    Alla kan göra misstag och har rätt att rätta till det och det tillhör normalt hyfs tycker jag. Det är som flera har sagt att först om man inte gör något åt saken som man ska gå vidare till nästa instans.

En del förstår ju helt enkelt inte bättre, det är dom som skiter i att göra nåt åt saken som ska ha få ett helvete.

Samtidigt så tycker jag att om någon kopierar hela deras site rakt av och lägger upp som sin egen så har alla rätt att göra det också med tanke på att dom har snott av alla andra rakt av.

Deras Copyright gäller inte tack vare att det inte är deras innehåll i den, visst om nån kopierar allt av dom så går dom ju mot copyrighten hos dom företagen som har copyrighten på texterna som finns på comloss, så det blir ju olagligt i alla fall men comloss kan inte säga nåt i alla fall och då är det ju synd om alla företagen som comloss snodde sina texter från så det är inte att rekommendera.

Men ni förstår nog vad jag menar med att comloss inte äger någon copyright på sitt innehåll på siten.
    Svara med citat  

9. #29 Standard  
    Originally posted by RogerP+Oct 12 2005, 03:03 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (RogerP &#064; Oct 12 2005, 03:03 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Jari@Oct 12 2005, 00:56
    Deras avtal var snyggare* :P
    [/b][/quote]
    Dom har tagit bort DistansDatas avtal, men om dom har snott texten till det nya avtalet från ett annat företag eller skrivit dom sjäva vet jag inte och bryr mig inte om det.

Jag vet att ni på comloss läser den här tråden och om det visar sig att ni snodde ert nya avtal från något annat företag och det företaget kontaktar mig så kör jag på micke_nkpg förslag och kommer rekommendera dom att stämma er direkt utan förvarning.

Om ni har skrivit det avtalet själva så är det bra gjort av er, annars så finns det inga tveksamheter varken från mig eller andra att sätta dit er rakt av utan att ge er en chans till.
    Svara med citat  

10. #30 Standard  
    Comloss har tydligen gått i konkurs, några av deras kunder har anlitat mig.
    Senast redigerad av Jari den 2011-01-21 klockan 23:56.
    Svara med citat  

Behörigheter för att posta
  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •